معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد؛

برنامه‌های شهرداری تهران برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در سال 1401

تهران (پانا) - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تشریح برنامه‌های شهرداری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت که 1400 دستگاه اتوبوس در سال آینده اورهال می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۵۸۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های شهرداری تهران برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در سال 1401

مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با پانا درخصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در سال جدید گفت: «در حوزه ناوگان اتوبوسرانی، پیگیری‌هایی که شهرداری از دولت داشته و تلاش‌هایی که در حوزه دولت و معاون اول ریاست جمهوری و وزارت کشور و سازمان برنامه در حال انجام است، می‌توان گفت سال آینده خبرهای خوبی خواهیم داشت و بسیار بیشتر از عدد و رقم‌هایی که برنامه‌ریزی کردیم در این حوزه تحول رخ خواهد داد ولی چون قطعیت پیدا نکرده بیان نمی‌کنم.»

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: «در گذشته بیشتر، رویکرد این بوده است که حرف زده و قول داده شود اما در این دوره تلاش می‌کنیم فعالیت‌های اجرایی را اعلام کنیم اما آنچه که در بودجه پیش‌بینی شده و در برنامه کاری حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک وجود دارد این است که کار اورهال حداقل 1400 دستگاه اتوبوس را در سال جدید انجام دهیم. هر چند ممکن است نیاز باشد یک جابه‌جایی ردیف و اصلاح بودجه داشته باشیم اما این برنامه قطعی است که به هر شکل شده 1400 دستگاه اتوبوس تک کابین را اورهال کنیم.»

شفیعی اضافه کرد: «بیش از 200 دستگاه اتوبوس بی آر تی نیز در برنامه اورهال قرار دارند. همچنین ظرفیتی در قانون بودجه 1401 کل کشور در کمیسیون تلفیق ایجاد شده که ما را بسیار امیدوار کرده و آن هم اجازه واردات اتوبوس‌های با کارکرد کمتر از پنج سال است. هر چند در برنامه‌های دیگری که داریم دنبال می‌کنیم تامین اتوبوس‌های صفر کیلومتر و نو است ولی از این ظرفیت هم می‌شود استفاده کرد. یعنی با اتفاقاتی که در منطقه می‌افتد، می‌توان از این ظرفیت قانونی استفاده کرد تا اتوبوس‌هایی که در منطقه تزریق می‌شود و سه ماه سرویس‌دهی می‌کنند و حتی عمرشان به پنج سال هم نمی‌رسند را بتوان با رایزنی که توسط خودروسازان انجام می‌‌شود را با قیمت مناسب در سال آینده وارد ناوگان کنیم.»

ساعت‌های طرح ترافیک تغییر نمی‌کند

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه در ماه پایانی سال تردد افزایش پیدا می‌کند چه تمهیدات ترافیکی از جمله تغییر ساعت محدودیت‌های ترافیکی برای اسفند ماه پیش‌بینی شده است، گفت: «در موضوع استقبال از بهار، دستورالعمل مفصلی وجود دارد که یک بخش از آن به نگهداری و پاک‌سازی و رفع موانع برمی‌گردد تا کیفیت خدمات بالاتر رود. اقدامات عموما از طرف مناطق شهرداری انجام می‌شود و بیشتر در حوزه نگهداشت است. در این ضوابط برنامه‌های اجرایی برای استقبال از بهار مشخص شده است. ساعت‌های طرح ترافیک تغییر نمی‌کند و فعلا برنامه مصوبی برای تغییر محدودیت‌ها نداریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار