مرکز آینده‌پژوهی دریاچه ارومیه از 97 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است

ارومیه (پانا) - مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت مرکز آینده‌پژوهی دریاچه ارومیه دارای پیشرفت بالای 97 درصد و آماده تحویل موقت و بهره‌برداری است.

کد مطلب: ۱۲۵۸۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مرکز آینده‌پژوهی دریاچه ارومیه از 97 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است

مهران نظری در گفت و گو با پانا افزود: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات این مرکز به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بیان کرد: این مرکز می تواند مرکز هماهنگ کننده فعالیت‌های دریاچه ارومیه و محلی برای مدیریت اقدامات لازم در زمینه این زیست بوم ارزشمند باشد.

نظری افزود: مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه در یکهزار و ۳۰۰ مترمربع در محل محیط بانی رشکان ارومیه که دارای محدوده ۲۵ هکتاری است، با امکانات بسیار اندک احداث شده است.

وی اظهار کرد: این مرکز در راستای پیگیری اهداف ستاد احیای دریاچه ارومیه و پایش پروژه های احیای دریاچه، هماهنگی دستگاه های اجرایی در احیای دریاچه ارومیه، مطالعات پیش بینی آینده دریاچه و برنامه ریزی جهت راهبری آن احداث شده است.

از سال ۱۳۹۴تا کنون طرح های متعددی در حوزه زیست محیطی و با محوریت احیای دریاچه ارومیه در استان در حال اجراست که هفت طرح جزو طرح های شاخص هستند.

دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های ستاد احیا قرار است ظرف مدت ۱۰ سال /از ۱۳۹۴/ به تراز اکولوژیک خود برسد که حدود یک‌ونیم تا ۲ سال از برنامه عقب است؛ این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین‌المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار