عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

رئیس‌جمهوری برای حل مشکل مذاکرات به قطر متوصل نمی‌شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد بعید است که هدف اصلی سفر آیت الله رئیسی به قطر، مسئله وساطت باشد و امکان‌پذیر نیست که رئیس‌جمهوری برای حل مشکل مذاکرات به قطر متوصل شود.

کد مطلب: ۱۲۵۸۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس‌جمهوری برای حل مشکل مذاکرات به قطر متوصل نمی‌شود

به گزارش خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به قطر گفت: سفر آقای رئیسی به قطر برای حضور در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گازی است، ایران همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، سیاسی با قطر داشته همچنین همکاری‌های چندجانبه در حوزه گازی با کشورهای مختلف دارد.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس درباره اینکه قطر واسطه‌ای برای حل مشکلاتی بین ایران با آمریکا باشد اظهار داشت: قطر و عمان کشورهایی هستند که تلاش می‌کنند برخی از چالش‌های ایران و آمریکا را به عنوان واسطه حل کنند اما بعید می‌دانم که هدف اصلی سفر رئیسی به قطر، مسئله وساطت باشد و امکان‌پذیر نیست که رئیس جمهوری برای حل مشکل مذاکرات به قطر متوصل شود.

وی ادامه داد: ایران این توانایی را دارد با هیات دیپلماسی خود در مذاکرات وین دیدگاه‌های خود را از طریق واسطه‌هایی که در آنجا وجود دارد و عمدتا کشورهای غربی هستند، منتقل کند.

این نماینده بیان کرد: اینکه در این سفر گفتگوهایی در خصوص برجام صورت گیرد دور از ذهن نیست، چرا که قطری‌ها نقش واسطه‌گری را دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار