معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

کانون‌ها وسیله‌ای برای کشف استعداد دانش‌آموزان است

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت کانون‌ها، آن‌هارا وسیله‌ای برای کشف استعداد دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۸۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌ها وسیله‌ای برای کشف استعداد دانش‌آموزان است

طاهر علمی در گرامیداشت هفته کانون های فرهنگی تربیتی که در محل مدرسه خدیجه کبری ناحیه ۱ تبریز برگزار شد، ضمن اشاره به موضوع جهاد تبیین گفت: در جریان موفقیت امام علی(ع) عنصر های مهمی چون مالک اشتر و عمار یاسر نقش تبین را بر عهده داشتند.

وی افزود: پس از ۴۳ سال علی‌رغم اینکه مردم سختیهای زیادی را متحمل شدند اما همچنان از باورها و امیدهایشان دست نکشیده اند، اما نسل جوان باتوجه به شایعه پراکنی های دشمن شاید تحت تاثیر این هجمه ها قرار بگیرد و این نشان می‌دهد که تبیین برای دستاوردهای انقلاب به خوبی صورت نگرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از دستاوردهای معنوی انقلاب قرآن، نماز وعترت است؛ دشمن امروزه با استفاده از رسانه ها نوجوانان و جوانان ما را نشانه گرفته است و در این راستا باید ما با اطلاعات کامل وارد بحث جهاد تبیین شویم تا جلوی نفوذ دشمن را بگیریم.

وی افزود: در سطح کشور بیش از ۱۰۰۰ کانون داریم که از این تعداد ۵۱ کانون در آذربایجان شرقی است، ابتکار دستگاه آموزش و پرورش این است که کانون را در کنار مدرسه گذاشته تا کارهای عملی در آن انجام گیرد تا مکمل مدرسه باشد.

این مقام مسئول با اشاره به ویژگی کانونهای فعال، تاثیرگذارو زنده شرح داد: باید ی‌ نقشه راه و بسته فرهنگی مدون داشته باشیم تا نیروی انسانی و منابع مورد استفاده در این کانون ها هدر نرود.

تشکیل اتاق فکر برای کانون ها ضروری است

وی افزود: ۸۵ درصد نیروی آموزش پرورش نیروی فکری، با مدرک لیسانس و فوق لیسانس است که استعداد ویژه ای برای انجام فعالیت های آموزشی و تربیتی دارند. کانون‌ها باید از مشارکت های مردم استفاده کنند و برای اوقات فراغت دانش آموزان در ۳ محور ورزش، اردو و مهارت‌های اجتماعی برنامه ریزی کنند.

طاهر علمی خاطرنشان کرد: فراهم‌ کردن فضای کتابخانه و کتاب خوانی باید از دیگر موارد فعالیت کانون‌ها باشد و مسابقات کتابخوانی ضمن تقویت فعالیت های فرهنگی کودکان بسیار حائز اهمیت است و همچنین باید کلاس های تخصصی زبان نیز برگزار شوند.

وی افزود: باید دنبال برنامه های کم هزینه، شاد و مفرح باشیم تا رقابت بین کانون‌ها ایجاد شود؛ وجود کانون برای کشف استعداد های دانش آموزان بسیار مهم و حائز اهمیت است و همچنین باید نجمن ها را توسط دانش آموزان فعال کنیم چراکه هفته کانون ها فرصتی است تا همه با کانون‌ها آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار