مدیر کانون فرهنگی تربیتی جوانه‌ها در آموزش و پرورش کاشان:

کانون‌های فرهنگی، تربیتی باعث شکوفایی استعداد دانش‌آموزان می‌شود

اصفهان (پانا) - مدیر کانون فرهنگی تربیتی جوانه‌های آموزش و پرورش کاشان گفت فعالیت‌های کانون‌ها مکملی برای فعالیت‌های آموزشی دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۵۸۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های فرهنگی، تربیتی باعث  شکوفایی استعداد دانش‌آموزان می‌شود

علیرضا تحقیقی مدیر کانون فرهنگی تربیتی جوانه‌های آموزش و پرورش کاشان به مناسبت هفته بزرگداشت کانون‌های فرهنگی، تربیتی 30 بهمن لغایت 6 اسفندماه گفت: امروزه وجود کانون‌های فرهنگی تربیتی برای دانش آموزان، نه تنها از نیازهای اصلی و انکارناپذیر در راستای شکوفا شدن استعدادهای آنان است و در این عرصه فرصت های بی بدیلی برای کشف و رشد استعدادهای هنری آنها فراهم کرده، بلکه با برنامه های مختلف موجبات تقویت بنیان دینی و هویت ملی دانش آموزان را فراهم کرده است.

وی با تبریک 30 بهمن ماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی، تربیتی خدمت مدیران و کارشناسان کانون های فرهنگی، تربیتی و سایر فرهنگیان ارجمند و دانش آموزان افزود: از آنجا که گذران مناسب و مطلوب اوقات فراغت دانش آموزان در تمام مقاطع می تواند عاملی موثر بر سلامت روانی آنها باشد، بنابراین در این راستا کانون های فرهنگی، تربیتی بر اساس مصوبه پانصدو سومین جلسه شورای عالی آموزش وپرورش در تاریخ 30/11/1368 کشور تاسیس شد.

این مدیر فعال در عرصه فرهنگی، تربیتی گفت: فعالیت های کانون ها مکملی برای فعالیت های آموزشی دانش آموزان بوده که با هدف پر کردن و بارورکردن اوقات فراغت دانش آموزان مدارس، با برنامه های گوناگون در سه محور انجمن ها، کارگاه‌های آموزشی و برنامه های عمومی - مناسبتی و جوانه ها در جهت رشد و تعالی ابعاد مختلف شخصیت آنان فعالیت می کند.

وی ادامه داد: فعالیت در کانون های فرهنگی تربیتی فراتر از یک ماموریت کاری است، زیرا هر فردی که در این مجموعه فعالیت دارد با ایمان و عشق درونی به کارش همواره می کوشد تا آینده سازان این مرز و بوم در کلاس های مختلف بر حسب استعدادها و توانمندی های خود در فرایند دوره های آموزشی مهارت بیاموزند. از این رو هفته کانون ها فرصت مناسبی است تا دانش آموزان و خانواده هایشان با فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی تربیتی شناخت بیشتری پیدا کرده و دستاوردهای کانون ها و تاثیرگذاری این مراکز مهم را به زبان قلم و هنر برای جامعه هدف به نمایش گذاشته تا تشویق و ترغیب لازم بوجود آید.

تحقیقی افزود: کانون جوانه های کاشان نیز در این راستا همانند سایر کانون های فرهنگی تربیتی، با هدف آشناسازی دانش آموزان با ارزش های ماندگار فرهنگی، بارور شدن اوقات فراغت، تقویت شخصیت و خودباوری و در نهایت تربیت اجتماعی دانش آموزان در طول سال، در دو بخش تخصصی و عمومی - مناسبتی، فعالیت می کند. در بخش تخصصی کانون، فعالیت ها، شامل برگزاری کارگاه‌های مهارت آموزی در بیش از 40 رشته در زمینه های دینی، علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی بوده و همنچنین در این بخش فعالیت های دانش آموزان مقاطع متوسطه دوره اول و دوم در قالب انجمن های 22 گانه شامل انجمن های قرآن و عترت، ورزشی، هنرهای نمایشی، مداحی، بازی های رایانه ای، رسانه و فضای مجازی، رباتیک، طبیعت یاران ، خبرنگاری، هنرهای آوایی، مهارت های زندگی، شعر و داستان، کتاب و کتابخوانی، گردشگری، هنرهای دستی و تجسمی، مجری گری، پیشگامان سلامت، انتظار و مهدویت، فیلم دانش آموزی، کارآفرینی، حقوق دانش آموزی و انجمن مهارت های زندگی و اجتماعی و فعالیت هایی جمعی مثل طبیعت گردی، اردوها، بازدیدها، حضور در مراسم، مانورها و همایش ها، پیش بینی شده است.

مدیر کانون فرهنگی، تربیتی جوانه‌ها ادامه داد: در بخش برنامه های عمومی و مناسبتی کانون جوانه ها نیز، که قابل استفاده برای همه دانش آموزان عضو و غیرعضو است، جنگ های شاد دانش آموزی و خانوادگی، اجرای تئاتر در مناسبت های مختلف، برنامه جوانه ها همراه با نمایش های شاد و موزیکال، تشکیل محافل و مسابقات مختلف و... در نظر گرفته شده است که در تمام ایام سال، دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی می توانند از این برنامه ها استفاده کنند.

وی در پایان به توسعه فضاهای پرورشی و تقویت برنامه‌های کانون‌های فرهنگی -تربیتی در کشور اشاره کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی، تربیتی نیازمند تخصیص نیروهای متخصص و توانمند و همچنین حمایت همه‌جانبه آموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیردولتی بوده تا بستر مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای آینده سازان ایران اسلامی به ویژه در مناطق کم برخوردار و پرجمعیت استان های مختلف ایران عزیز بوجود آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار