فرماندار اسلامشهر:

سهل‌انگاری و ساده‌انگاری در مقابله با کرونا عامل مهم ابتلا به امیکرون در جامعه است

اسلامشهر (پانا) - فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت متأسفانه موضوع کرونا و امیکرون هنوز ادامه دارد و کشور درگیر آن شده و فراز و فرودهایی هم داشته‌ است، اما دوست‌داران مردم و مدافعان سلامت همیشه جان برکف بوده و کمک کرده‌اند تا از این مرحله عبور شود.

کد مطلب: ۱۲۵۷۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
سهل‌انگاری و ساده‌انگاری در مقابله با کرونا عامل مهم ابتلا به امیکرون در جامعه است

حسین حبیبی، فرماندار شهرستان اسلامشهر در جلسه ستاد مقابله با کرونا که در سالن اجتماعات فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: رفتارهای اجتماعی باعث کاهش ضریب فراگیری ابتلا به امیکرون شده و سهل انگاری و ساده انگاری برخی مسئولان و مردم موجب افزایش میزان ابتلا به کرونا در جامعه شده است.

وی با تاکید بر اهمیت تزریق واکسن گفت: متأسفانه موضوع کرونا و امیکرون هنوز ادامه دارد و کشور درگیر آن شده و فراز و فرودهایی هم داشته‌ایم، اما دوستداران مردم و مدافعان سلامت همیشه جان برکف بوده و کمک کرده‌اند تا از این مرحله گذر کنیم.

فرماندار اسلامشهر از ابلاغ مهلت ۱۰ روزه برای تزریق واکسن کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی و کارخانجات فعال در شهرستان اسلامشهر گفت و بیان کرد: به منظور تسهیل در دسترسی مردم برای دریافت و تزریق واکسن علاوه بر افزایش ساعت کاری مراکز بهداشتی سطح روستاها و شهرهای اسلامشهر، مراکز تجمیعی و سیار تزریق در سطح منطقه مجدداً راه اندازی و فعالیت کنند و تمام ظرفیت‌ها و امکانات شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

حبیبی با تأکید بر حمایت از افراد آسیب دیده از در دوران کرونا خاطرنشان کرد: در بحث کمک‌های مومنانه و توزیع بسته‌های حمایتی و معیشتی در میان افراد محروم و آسیب دیده از کرونا می توان علاوه بر مجموعه سپاه و بسیج از ظرفیت خیرین و افرادی که توان مالی دارند نیز استفاده و به صورت هدفمند اقداماتی را انجام داد.

در ادامه این جلسه، عباس امیر احمدی معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر نیزبا ارائه آماری از وضعیت کرونا در شهرستان تصریح کرد: از مجموع جمعیت ساکن در شهرستان اسلامشهر بالغ بر۴۵۳ هزار نفر واجد شرایط تزریق واکسن کرونا هستند، که از این تعداد ۸۷ درصد دز اول، ۷۳ درصد دز دوم و تنها ۳۵ درصد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: هم اکنون انواع مختلف واکسن کرونا در مراکز تزریق ثابت و سیار موجود است و با توجه به تعداد و زمان فعالیت ‌مراکز تزریق، سرعت دسترسی شهروندان به واکسن در سطح شهرستان اسلامشهر، کمتر از ۱۰ دقیقه است.

سپس احمد نادری سرپرست مدیریت آموزش و پرورش اسلامشهر نیز در سخنانی از تزریق واکسن 48 هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله آموزش و پرورش منطقه خبر داد و همچنین در این جلسه مصوب شد، در ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی بر ماسک زدن افراد دقت لازم اعمال شود.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار