رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران خواستار شد؛

بانک اطلاعاتی عکس‌های هوایی و ماهواره‌ای از پایتخت به‌روزرسانی شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در تذکری از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، خواستار به‌روزرسانی و افزایش کیفیت عکس‌‏های هوایی به منظور کمک به تصمیم‌گیران مدیریت شهری شد.

کد مطلب: ۱۲۵۷۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
بانک اطلاعاتی عکس‌های هوایی و ماهواره‌ای از پایتخت به‌روزرسانی شود

مهدی عباسی در چهل و هشتمین جلسه شورا طی تذکری درخصوص به‌روزرسانی تصاویر هوایی و ماهواره ‌ای گفت: با توجه به اینکه تصاویر هوایی و ماهواره‌‏ای از مهمترین منابع قابل اتکا و استناد در تصمیمات کمیسیون‏‌ها و کمیته‌های مرتبط با حوزه شهرسازی و معماری از جمله کمیسیون‎های ماده7 و ماده 100 و کمیته نما و کمیسیون باغات بوده و با عنایت به اینکه مطابق با بند (م) ماده 5 اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، تهیه و تامین نقشه‏‌های کارتوگرافی، رقومی، پوششی و ویرایش شده و عکس‌‏ها به منظور توسعه و بهبود مدیریت شهری، بر عهده این سازمان است، لذا سپاسگزارم که نسبت به رفع مسائل موجود در بهر‌ه‌برداری از سامانه‌ها و نیازهای اطلاعاتی کمیسیون اقدامات لازم انجام و نتایج اعلام شود.

وی در همین راستا تشریح کرد: در خصوص عکس‌‏های هوایی، بین سال‌‏های 1358 تا سال 1374 هیچ تصویر هوایی در سامانه‏‌ها بارگذاری نشده است، درحالی که تصاویر دهه 60 در سازمان نقشه‏‌برداری موجود است. لذا به منظور کمک به تصمیم‏‌گیران مدیریت شهری، تصاویر دهه 60 در سامانه بارگذاری شود. جانمایی پلاک‏‌ها در تصویر هوایی سال 1381 دارای خطای زیادی است و جای تامل است که این میزان خطا چرا مورد تایید قرار گرفته و در سامانه بارگذاری شده است، لذا خواهشمندم اطلاعات اصلاح شود. همچنین تصاویر هوایی در سال 1386، 1389 و 1393 تهیه شده است اما بعد از آن تصاویر هوایی با کیفیت در سامانه قرار نگرفته است. لذا خواهشمندم نسبت به تهیه تصاویری هوایی با کیفیت، تصویر قائم شده همراه با تصویر سه بعدی تهیه شده از تهران اقدامش ود و در صورت نیاز اصلاح و بروزرسانی در سامانه انجام شود.

عباسی ادامه داد: تصاویر ماهواره‏‌ای با کیفیت مناسب برای سال 1400 و برخی مناطق شهر در سال 1399 بر روی سامانه بارگزاری شود. تصاویر خیابانی در سال‏‌های 92 و 94 تهیه شده اما به به‌روزرسانی نیاز دارد و همچنین امکان استفاده از این تصاویر در سامانه تصاویر ماهواره‏‌ای نیز فراهم شود. تصاویر هوایی سنواتی که یکپارچه‏‌سازی شدند دچار افت کیفیت هستند لذا خواهشمندم تصاویر با کیفیت قبل از یکپارچه‏ سازی در دسترس قرار بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار