محمدرضا رزاقی:

دانش‌آموزان باید در هر 6 ساحت تربیتی رشد کنند

تهران (پانا) - مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در کارگاه بررسی روند اجرایی شناسنامه فعالیت‌های مدارس شاهد در استان گیلان، گفت همه دانش‌آموزان در همه مدارس شاهد باید در هر شش ساحت تربیتی بازی کنند، یاد بگیرند و رشد کنند.

کد مطلب: ۱۲۵۷۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان باید در هر 6 ساحت تربیتی رشد کنند

محمدرضا رزاقی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران در دومین نشست با مدیران مدارس شاهد استان گیلان در سال 1400 که با حضور رحمتی مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان، کارشناسان و مدیران مدارس شاهد این استان برگزار شد ضمن ضمن خوشامدگویی به رحمتی و همه مدیران و کارشناسان، گفت: کارگاه امروز بیشتر به صورت گفتمان بین کارشناسان ستادی و مدیران مدارس شاهد دنبال خواهد شد.

رزاقی پس از پرسش و پاسخ هایی که بین مدیران و کارشناسان ستادی، در خصوص نحوه اجرای شناسنامه مدارس شاهد صورت گرفت، طی سخنانی به ماموریت های این اداره کل اشاره کرد و اظهار داشت: اولین و مهمترین ماموریت ما رسیدگی به وضعیت تحصیلی و تربیتی فرزندان طرح شاهد و ایثارگر است.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، ارتقاء کیفیت تحصیلی همه دانش آموزان مدارس شاهد و همچنین ارتقاء کیفیت فعالیتهای مدارس شاهد با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را از دیگر ماموریت های این اداره کل دانست و گفت برنامه ها و فعالیت های مدارس شاهد باید دانش آموزان را در طول سال تحصیلی و لو به اندازه یک گام به پیش ببرد.

رزاقی در بخش دوم سخنان خود به تبیین شناسنامه فعالیت های مدارس شاهد پرداخت و گفت: ما شناسنامه مدارس شاهد را یک تسهیل گر برای مدیران مدارس شاهد می دانیم شناسنامه در حقیقت یک تفکر است و لزومی ندارد که همیشه همراهتان باشد. مبادا شناسنامه نگرانی ایجاد کند، جدول های شناسنامه را شما با سلیقه و نگاه خودتان تکمیل کنید زیرا شرایط و مقتضیات هر مدرسه با بقیه مدارس ممکن است متفاوت باشد.

وی در ادامه گفت: اصلی ترین مفهوم در شناسنامه مدارس شاهد، ساحت های ششگانه است. هر کدام از ساحت های تربیتی زمینه ای برای یادگیری و رشد دانش آموزان می باشد. مبادا فکر کنیم چون مدرسه شاهد هستیم فقط به ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی بایستی توجه کنیم!!! همه دانش آموزان در همه مدارس شاهد باید در هر شش ساحت بازی کنند، یادبگیرند و رشد نمایند. و هدف از « بازی کردن » این است که ما شرایطی را در مدرسه ایجاد کنیم تا دانش آموزان بتوانند « هیجانات » استعداد و توانمندی های خودشان را بروز دهند.

رئیس کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وزارت آموزش و پرورش به اهمیت فعالیت های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و تصریح کرد: در مباحث ترویجی نیز همه ساحت های تربیتی مطرح می باشد. باید به توانمندی های شهدا، قبل از رسیدن به مقام شهادت، بپردازیم و آن ها را برای دانش آموزان تبیین نماییم . چطور شد که مثلا استاد دانشگاه! یا هنرمند! یا معلم ورزشکاری مانند «« شهید ابراهیم هادی! »» لباس رزم پوشیده، رزمنده شدند و در نهایت به شهادت رسیدند؟

دبیر ستاد مرکزی شاهد وزارت آموزش و پرورش در بخش پایانی سخنان خود ضمن پرداختن به رعایت دقیق بهداشت محیط و بهداشت روانی در مدرسه، اظهار کرد: تلاش برای تحقق اهداف بهداشت محیط و بهداشت روانی در مدرسه، عامل بسیار مهمی در «دل انگیز و شوق‌انگیز شدن مدرسه» برای دانش آموزان است. مطمئن باشید دانش آموزی که از سرویس بهداشتی مدرسه استفاده نمی کند، قطعا در کلاس درس تمرکز لازم را نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار