سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:

مدرسه تعطیل نیست؛ حضور دانش‌آموز تابع پروتکل‌های بهداشتی است

تهران (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد مدارس باز هستند و باید بر موضوع بازگشایی مدارس سرکشی شود؛ حضور دانش‌آموز در مدارس تابع پروتکل‌های بهداشتی هر منطقه خواهد بود اما مدرسه تعطیل نیست.

کد مطلب: ۱۲۵۷۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه تعطیل نیست؛ حضور دانش‌آموز تابع پروتکل‌های بهداشتی است

اصغر باقرزاده در مراسم گرامیداشت سی و دومین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی تربیتی که صبح امروز در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده استان البرز برگزار شد با بیان اینکه خدا را شاکر هستم در جلسه نورانی که فرهیختگان، مربیان و خانواده‌های معظم شهدا از استان البرز و ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور با ما همراه هستند، حضور یافته ام، اظهار کرد: ماه رجب، ماه رحمت، مغفرت و ماه ریزش باران شدید رحمت الهی است که انشالله ما نیز مشمول آن می‌شویم.

وی ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت تاسیس کانون‌های فرهنگی تربیتی ادامه داد: امام رضا (ع) می‌فرمایند: «3 روز در زندگی مهم ترین روزهاست؛ روزی که انسان به دنیا می‌آید، روزی که از دنیا می‌رود و روزی که مبعوث می‌شود.» در قرآن می‌خوانیم که خداوند به حضرت یحیی و عیسی این 3 روز را سلام و وعده سلامتی داده است.

باقرزاده با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: شهدا زنده محشور می‌شوند، پروردگار می‌فرماید: «شهدا حیات طیبه دارند و بقیه از این نعمت محروم هستند؛ شهید همپای حضرت عیسی و یحیی، زنده محشور می‌شود.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امروز شهید فهمیده، شهید پناهی و سایر شهدا زنده هستند و کار تربیتی انجام می‌دهند؛ شهدا مربیان و معلمان ما هستند و ما با آنان ارتباط دلی برقرار می‌کنیم.

وی با اشاره به موضوع تربیت، رشد و تعالی فرد در تمام ساحت‌ها و ابعاد شخصیتی، افزود: این امر نیاز به عواملی دارد؛ این عوامل کمک می‌کند فرد بتواند رشد کند و این کمک به صورت عوامل تربیتی خود را نشان می‌دهد و نقش آفرینی می‌کند.

وی با بیان اینکه از مهم تربین عوامل تربیتی، محیط‌های تربیتی هستند تاکید کرد: اگر کلاس درس، مکان ورزش و کارآفرینی یک محیط تربیتی باشد، کانون‌های فرهنگی تربیتی نیز برای تربیت ساحت‌های مهم تربیتی اهمیت دارند و بسیاری از ساحت‌ها در انجمن‌های 22 گانه می‌توانند محیط خوبی را برای تربیت فراهم کنند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: در معاونت پرورشی بر نقش مربی تاکید داریم؛ تمام عوامل اگر فراهم شود اما مربی کاربلد و با انگیزه کم باشد ازمنابع به درستی بهره برداری نخواهد شد. انشالله مربیان توانمند می‌شوند و برای ورود مربیان نیز فکرهایی شده است.

باقرزاده با بیان اینکه اوقات فراغت ورودی‌ها و مربیان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی صرف توانمندسازی آنان خواهد شد افزود: این مربیان با کسب تجارب از مربیان پیشکسوت فعالیت می‌کنند.

وی گفت: تاکید وزیر آموزش و پرورش براین است که مدارس باز هستند و باید بازگشایی آنان سرکشی شود حضور دانش‌آموز در مدارس تابع پروتکل‌های بهداشتی هر منطقه است اما مدرسه تعطیل نیست مراکز پرورشی و فرهنگی، تربیتی و اردویی باز هستند اما شرایط استفاده از آنان تابع شرایط هر استان است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه کانون‌های فرهنگی تربیتی باید باز باشند تا دانش‌آموزان و اولیا با رعایت مسائل بهداشتی در کانون‌ها حضور یابند بیان کرد: باید تلاش شود فعالیت کانون‌های فرهنگی تربیتی با زمان‌های آموزشی مدارس همزمان نباشد که باید برای این امر نیز برنامه ریزی شود.

باقرزاده اظهار کرد: باید بتوان مسائل پرورشی و کانون فرهنگی تربیتی را با دیگر اجزای آموزش و پرورش ارتباط دهیم. کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان رقیب ما نیستند لذا خوب است از مربیان این کانون‌ها در برنامه‌های خود دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت دانش می‌گوید دانش با انتشار تولید خواهد شد تاکید کرد: هنر و تربیت نیز با انتشار آن تولید می‌شود باید از دانش‌آموزان برای مربیگری استفاده کرد دانش‌آموزانی که در کانون مهارت کسب کرده اند باید وارد آموزش و تربیت سایر دانش‌آموزان شوند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار کرد: برای تقویت مهارت‌ها و انگیزه‌های مربیان در راستای تبادل تجربیات خود برنامه ریزی می‌کنیم استفاده از ظرفیت اولیای دانش‌آموزان نیز در مسائل پرورشی و تربیتی مانند مسائل آموزشی مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار