درخشش فرزانگان متوسطه دوم کاشمر در مسابقات قرآنی

کاشمر (پانا) - دانش‌آموزان آموزشگاه فرزانگان دوره دوم شهرستان کاشمر، موفق به کسب ١٢ رتبه برتر در مسابقات قرآن، عترت و نماز شدند.

کد مطلب: ۱۲۵۷۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
درخشش فرزانگان متوسطه دوم کاشمر در مسابقات قرآنی

فاطمه رستمی‌نیا، مدیر دبیرستان فرزانگان در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا دانش آموزان می‌توانند در کلاس‌های حضوری که زیر نظر معاون پرورشی و دبیران قرآنی سازماندهی شده شرکت کنند. یکی از راهکارهایی که بسیار در این باره مفید بود اختصاص دو ساعت در هفته به دانش آموزان قرآنی در جهت یادگیری و فهم بهتر زیر نظر اساتید و حافظان قرآنی بود و سهم بسزایی در این موفقیت‌ها داشت.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های بسیاری در راستای علاقه‌مند شدن بیشتر دانش آموزان به مسابقات قرآنی در مدرسه انجام می‌شود که می‌توان در این رابطه به آشنا کردن دانش آموزان با تاثیری که حفظ قرآن در زندگی و سبک زندگی آنها خواهد داشت و همچنین تقدیر از برگزیدگان و شرکت کنندگان مسابقات اشاره کرد.

رستمی افزود: سیستم آموزشی مدارس استعدادهای درخشان بر پایه شعار مدارس تیزهوشان یعنی نیاز هر کشور یک سمپادی اثرگذار است و دانش‌آموزان این مدارس، هم در زمینه درسی و هم در زمینه قرآنی و مسابقات فرهنگی خوش می‌درخشند.

در این دوره از مسابقات، دانش آموزان بهاره احمدنژاد، ندا بذرافشان، نرجس مظفری، فاطمه سادات معقول و زهرا احمدیان صاحب رتبه‌های اول در رشته‌های ترتیل، حفظ ۱۰ جزء و انشای نماز شدند و مهرانه احمدنژاد و زهرا نوی توانست مقام دوم را در رشته احکام و نهج البلاغه کسب کند.

آتنا زحمتکش، فاطمه ترشیزی، کیانا محمدنژاد و آیدا خطایی موفق به کسب رتبه‌های سوم در رشته‌های قرائت، تفسیر و صحیفه سجادیه شدند.

این مسابقات هر ساله از هفته پایانی آذر ماه به عنوان هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس کشور نامگذاری شده انجام می‌گیرد که طی مرحله اول برگزیدگان هر آموزشگاه به منطقه معرفی و بعد از برگزاری مرحله منطقه ای برترین‌ها به مرحله استانی راه می‌یابند.

خبرنگار دانش آموز: علیرضا عربی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار