جو بایدن:

آمریکا در حال نهایی‌کردن بسته تحریم‌ها علیه روسیه است

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری آمریکا با بیان این ادعا که نیروهای روسیه قصد حمله به اوکراین را در روزهای آینده دارند، گفت آمریکا می‌خواهد تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورود نیروهای روسیه به اوکراین انجام دهد. اگر روسیه تصمیم بگیرد به اوکراین حمله کند، این کشور مسئول یک جنگ انتخابی فاجعه‌بار و غیر‌ضروری خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۵۷۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا در حال نهایی‌کردن بسته تحریم‌ها علیه روسیه است

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، جمعه شب دو انفجار مهیب در منطقه خودمختار لوهانسک واقع در جنوب شرقی اوکراین به وقوع پیوست. انفجار اول در پی انفجار خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا صورت گرفته است. منابع روسی انفجار دوم در لوهانسک را ناشی از انفجار یک پمپ بنزین عنوان کردند.

شامگاه روز جمعه نیز یک خودرو در نزدیکی یک ساختمان دولتی در منطقه خودمختار «دونتسک» منفجر شده است.

این انفجارها در حالی صورت می‌گیرد که روز سه‌شنبه گذشته تمامی نمایندگان دومای دولتی روسیه به قطعنامه درخواست از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای تجدید نظر در خصوص لزوم به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری مردمی و خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین رأی مثبت دادند.

آمریکا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورود نیروهای روسیه به اوکراین انجام می‌دهد

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا عصر جمعه به وقت محلی در نشستی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید اظهار کرد: در روز‌های گذشته ما شاهد گزارش‌های مختلف در خصوص افزایش مواد نقض آتش‌بس از سوی جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه در دونباس و شرق اوکراین بوده‌ایم.

وی به بمباران مهدکودکی در دونباس اشاره کرد و گفت که روسیه به صورت اشتباه آن را به اوکراین نسبت داده است.

بایدن مدعی شد رسانه‌های دولتی روسیه همچنین ادعاهای ساختگی در مورد نسل‌کشی در دونباس را منتشر می‌کنند و همچنین بدون هیچ شواهدی در خصوص حمله اوکراین به روسیه صحبت می‌کنند. همه اینها مشابه روش‌های بازی پیشین روسیه است تا بهانه‌ای برای اقدام علیه اوکراین ایجاد کند.

وی ادعا کرد که در این شرایط حساس، نیروهای اوکراین از خود خویشتنداری نشان داده و اجازه نداده‌اند روسیه آنها را به جنگ بکشاند.

رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد ما دلیل کافی داریم که باور کنیم نیروهای روسیه قصد حمله به اوکراین را در روزهای آینده دارند.

بایدن ادعا کرد ما معتقدیم آنها کی‌یف پایتخت اوکراین را هدف قرار خواهند داد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود ما نقشه‌های روسیه را بلند و واضح اعلام می‌کنیم زیرا می‌خواهیم تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورود نیروهای روسیه به اوکراین انجام دهیم. اشتباه نکنید، اگر روسیه تصمیم بگیرد به اوکراین حمله کند، این کشور مسئول یک جنگ انتخابی فاجعه‌بار و غیر‌ضروری خواهد بود.

آمریکا در حال نهایی‌کردن بسته تحریم‌ها علیه روسیه در صورت حمله به اوکراین

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید شامگاه جمعه در سخنانی ادعا کرد که مسکو با استفاده از حملات سایبری به دنبال بی‌ثبات کردن اوکراین است.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: به حمایت از اوکراین برای تقویت امنیت سایبری و زیرساخت‌هایش ادامه خواهیم داد. اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد حملات سایبری اوایل هفته علیه اوکراین به روسیه ارتباط داشته است.

سخنگوی کاخ سفید بدون ارائه هیچگونه مدرکی گفت: روسیه این حق را ندارد که به همسایگان خود حمله کند.

وی افزود: در حال نهایی کردن بسته تحریم‌ها علیه روسیه در صورت حمله به اوکراین هستیم و همانطور که بایدن گفته، هرگونه حمله روسیه بهای سنگینی برای این کشور خواهد داشت و تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو بی سابقه خواهد بود.

سخنگوی کاخ سفید هشدار داد در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند،‌ ارتباط این کشور با سیستم مالی بین‌المللی را قطع خواهیم کرد و پول واحد روسیه تحت تاثیر تحریم‌های اعمال شده قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار