محمدتقی ایرانی:

رعایت حقوق متقابل حاکمیت و مردم ضروری است

بوشهر (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه روز به روز بر اقتدار و عزت ملت ایران افزوده می‌شود خاطرنشان کرد پیروزی انقلاب اسلامی اوج عزت و سربلندی ملت بود.

کد مطلب: ۱۲۵۷۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
رعایت حقوق متقابل حاکمیت و مردم ضروری است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، محمدتقی ایرانی در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان بوشهر با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمنان اظهار کرد: پس از انقلاب شاهد هجوم دشمنان به حقوق ملت هستیم و با وجود شبیخون فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب دستاورد و قوانین خوبی در کشور اجرا شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه روز به روز بر اقتدار و عزت ملت ایران افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی اوج عزت و سربلندی ملت بود.

وی با تأکید بر بیانات مولای متقیان امام علی (ع) درباره حقوق متقابل مردم و حکومت عنوان کرد: طبق فرمایش امام علی (ع) حقوق شامل، حقوق مردم بر مردم، ملت بر حکومت و حکومت بر ملت است.

جانشین ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان بوشهر بیان کرد: حاکمیت با فراهم آوردن امنیت برای مردم حق خود را بر مردم ادا کرده که مردم هم باید نسبت به این حقوق بیعت کنند.

ایرانی خاطرنشان کرد: دولت با رعایت خیر و صلاح مردم و دعوت به خیر و رعایت حقوق اداری و حقوق قضایی مردم، صیانت از حقوق شهروندی ملت، صیانت از آزادی، حفظ بهداشت روانی جامعه، تعادل بین عبور و مرور، بحث آموزش و دیگر امور که حاکمیت باید برای مردم فراهم کند و از مردم خواسته که در این خصوص آماده پاسخگویی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: امروز با شیوع بیماری کرونا خدمات‌دهی و تهیه واکسن برای مردم از جمله اقدامات مهم دولت نسبت به حقوق مردم است که از طرف دولت برای مردم مهیا شده است.

وی با بیان اینکه همیشه حاکمیت‌ها به نفع مردم عقب‌نشینی کرده‌اند و حق را به مردم می‌دهند اظهار کرد: مردم باید برای دفاع از حقوق خودشان آموزش ببینند.

جانشین ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان بوشهر با بیان اینکه حاکمیت جمهوری اسلامی برخاسته از الله است خاطر نشان کرد: فصل اول آن الهی و فصل دوم به حقوق ملت اختصاص داده شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: ما شهروندی هستیم که هم باید نسبت به پروردگار پاسخگو باشیم و بعد از آن باید نسبت به حقوق ملت که به عهده حاکمیت است پاسخگو باشیم .

ایرانی بیان کرد: حاکمیت حقوق شهروندی را به مردم ابلاغ کرده که بگوید مردم از من بخواهید که حقوق شما را رعایت کنم و قانونگذار حقوقى را برای ما تعریف کرده و مردم در هر سیستمی و دستگاهی باید آموزش ببینند که قانون را رعایت کند و هم پاسخگوی مردم و مدیریتی مجموعه باشیم.

وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی و رسانه در اختیار مردم، ما را در ویترین شیشه‌ای قرار داده اضافه کرد: ارزش‌های جامعه اسلامی قانون است که باید رعایت شود و اگر کسی این قوانین را رعایت نکند در دنیا و آخرت مکافات آن را می‌بیند.

جانشین ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان بوشهر باتأکید بر اینکه یکسری از این توصیه‌ها مثل رعایت عفاف و حجاب قانون شده که باید رعایت شود اضافه کرد: دروغگویی جرم است و باید راستگویی را ترویج کنیم و همدیگر را به امر به معروف دعوت کنیم و تذکر دهیم که مرتکب منکر نشویم.

وی با تأکید بر رعایت انصاف، صداقت و پاک‌دستی گفت ان‌شاءالله بتوانیم در تشریح معروف از هم سبقت بگیریم و از منتظران حضرت مهدی (عج) باشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر نیز گفت: همه مسئولان به‌ویژه مدیران حوزه فرهنگی وظیفه دارند در زمینه حقوق شهروندی و عفاف و حجاب منطبق با اهداف دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور گام بردارند.

سید عباس موسوی‌نژاد افزود: عین سیاست‌ها و راهبردهای صیانت از حقوق شهروندی و احصا شاخص‌های تمام دستگاه‌های اجرایی استان به‌صورت مدون و مکتوب به ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان و دبیرخانه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اعلام شود.

وی با بیان اینکه در بررسی آسیب‌های اجتماعی امروز مسئله تحکیم خانواده موضوعی حائز اهمیت است، عنوان کرد: آموزش و توانمندسازی مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی در ترویج و اشاعه فرهنگ بومی و آگاهی از حقوق شهروندی لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

وی بر برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی به‌منظور هم‌اندیشی، آسیب‌شناسی و دست‌یابی به راهکارهای انضباط اداری و ترویج قانون‌گرایی و پیشگیری از تخلفات و فساد اداری تأکید کرد.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: همه مسئولان به‌ویژه مسئولان فرهنگی وظیفه دارند در این مهم مشارکت همه جانبه داشته باشند تا با کار کارشناسی شده شاهد مصونیت جامعه از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی باشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر افزود: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شهروندان از خدمات و حقوق شهروندی آنان توسط دستگاه‌‌های اجرایی به فراخور وظایف و در چارچوب قوانین با بهره‌گیری از ظرفیت صدا و سیما، تبلیغات شهری و دیگر ظرفیت‌ها انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار