پدری که مردانگی او به دنیا اثبات شد

قرچک (پانا) - همسر شهید مهدی قاضی خانی می‌گوید همسر شهیدش، مرد واقعی بود که با ایثار جانش، جوانمردی خود را به تمام دنیا نشان داد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
پدری که  مردانگی او به  دنیا اثبات شد

همسر شهید مدافع حرم مهدی قاضی‌خانی از زندگی این شهید چنین روایت می‌کند: او پدری واقعی بود؛ پدری دلسوز و زحمتکش که بسیار قانع بود؛ مهربانی او وصف نشدنی است؛ از عشقی که به پدرش داشت باعث شده بود که خود نیز پدری مهربان باشد. در دوران نوجوانی درسش را رها می‌کند تا بتواند با کار کردن پولی را برای دادن بدهی پدرش بدست آورد.

وی اظهار کرد: شهید قاضی‌خانی پدری مهربان بود و هیچ وقت با بچه ها رفتار خشونت‌آمیز نداشت، در مواقعی که فرزندان کمی شیطنت می‌کردند من به او می‌گفتم کمی با آنها جدی برخورد کن تا آرام شوند؛ اما او می‌گفت کودکان باید بچگی کنند. ما فقط باید مراقب آنها باشیم، نه اینکه مانع بازی و شادی و بچگیشان شویم. او حتی خودش نیز با بچه ها بازی می‌کرد و شوق و نشاط بچه ها را چند برابر می‌کرد.

همسر شهید مهدی قاضی خانی با بیان خاطره‌ای از شهید مدافع حرم گفت: او همیشه سعی می‌کرد به فرزندانمان مطالبی را بیاموزد؛ معتقد بود کودکان از پدر و مادرشان همه چیز را می‌آموزند؛ بنابراین ما باید سعی کنیم آموزه‌های نیکو را به آنها بیاموزیم. به یاد دارم روزی با مهدی و فرزندانمان برای تفریح به طبیعت رفتیم. بعد از اینکه چند ساعتی آنجا ماندیم مهدی رو به ما کرد و از ما خواست با کمک خودش زباله‌های ریخته شده در طبیعت را جمع کنیم.

همسر شهید قاضی خانی از رفتار صحیح و پدرانه شهید بزرگوار با فرزندان شهدا گفت: شهید قاضی خانی بسیار مهربان و دلسوز بودند؛ فرزندان شهدا را فرزندان خود می‌دانست و تمام تلاشش را می‌کرد که آنها نبود پدرشان را احساس نکنند. بسیار دلسوز فرزندان شهدا بود و یکی از غم های بزرگش این بود که فرزندان شهدا را می‌دید که از کودکی از داشتن پدر محروم شده بودند. به یاد دارم که هر چند وقت یک‌بار به دیدار خانواده شهدا می‌رفت و از آنها دلجویی می کرد.

وی افزود: او علی‌گونه با فرزندانش رفتار می‌کرد؛ از عشقی که به فرزندانش داشت؛ می‌خواست راه راست را به آنها نشان دهد و آنها را به راهی که خودش انتخاب کرده بود هدایت کند. او معتقد بود اگر پدری عشق واقعی به فرزندانش دارد باید آنها را هدایت کند و نگذارد که به بیراهه کشیده شوند و این همان رفتاری بود که شهید با فرزندانش داشت.

این همسر شهید مدافع حرم در پایان اشاره کرد: این روز برای مردانی است که جوانمردی و مردانگی خود را ثابت کردند. شهید قاضی خانی مردی واقعی بود که مردانگی خود را نه تنها به من که همسرش هستم بلکه به تمام دنیا ثابت کرد. وی با فدا کردن جانش برای وطن و سرزمینش، شجاعت و جوانمردی خود را نشان داد. او نماد جوانمردان ایران است و این روز مختص وی است.

خبرنگار دانش‌آموز: ستایش پالیزوان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار