وزیر کار: برای ترویج گفتمان تعاون از زبان هنر بهره می‌گیریم

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد که برای ترویج تعاون و مفاهیم ارزشی در حوزه کار و تلاش از زبان هنر استفاده کرده و از همراهی هنرمندان نیز استقبال می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۶۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کار: برای ترویج گفتمان تعاون از زبان هنر بهره می‌گیریم

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حجت‌الله عبدالملکی» در آئین اختتامیه اولین جشنواره فیلم های ۱۲۰ ثانیه ای با موضوع تعاون و همدلی با تبریک میلاد امیرالمومنین حضرت علی(ع) و روز پدر، اظهار داشت: زبان هنر نقشی بسیار مهم در روند سلامت، شکوه، رشد و تکامل فرهنگی یک جامعه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مکتبی که بدون هنر باشد از بین می رود، افزود: نگاه خلاقانه هنرمندان کشور به موضوعات مختلف اجتماعی و آگاهی بخشی و امیدآفرینی می تواند به تثبیت تمدن نوین اسلامی در جهان کمک کند.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بر استفاده از ابزارهای مختلف برای ترویج فرهنگ کار و تعاون تاکید کرد.

وی گفت: تعاون، کار و تلاش از تاکیدهای مهم دین اسلام است و می تواند زمینه ساز مردمی شدن اقتصاد کشور باشد.

عبدالملکی برگزاری مستمر چنین رویدادهایی را ضروری دانست .

مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم از ارسال ۶۸ اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: در پایان ۱۶ اثر در مرحله انتخاب قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه تعاون، بخش مردمی اقتصاد کشور است، افزود: وظایف رسانه ها در ترویج فرهنگ تعاون مورد غفلت قرار گرفته است.

مسکنی به ظرفیت های رسانه و اثرگذاری آن بر تحولات اجتماعی و سیاسی اشاره کرد و گفت: سینما بهترین بستر برای جذب و آگاهی سازی عمومی است.

وی اظهارکرد: گفتمان سینما باید بر پایه ذائقه و نیاز مخاطب شکل بگیرد و پیش برود .

معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: سینما توانسته در سالیان بعد از پیدایش، علاوه بر جنبه هنری، دیگر ظرفیت های قدرتمند خود را در عرصه های مهم و در ارتباط با اجتماع به نمایش بگذارد.

مسکنی، عرصه فرهنگ و هنر را ظرفیتی مجاهدانه برای امیدآفرینی در کشور عنوان کرد.

وی گفت: در دومین مرحله جشنواره فیلم تعاون، برای اثربخشی بیشتر بر فضای تولیدات رسانه ای با محور تعاون گام بر می داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار