در گفت‌وگو با پانا؛

برنامه‌های گفت‌وگو محور همچنان در تلویزیون مخاطب دارد

تهران (پانا) - محمد نیک‌بین مجری جوان صداوسیما می‌گوید برنامه‌های گفت‌وگو محور همچنان در تلویزیون مخاطب دارد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های گفت‌وگو محور همچنان در تلویزیون مخاطب دارد

تلویزیون در دوران پسارسانه قرار گرفته است و این یعنی چیزی فراتر از آنچه رسانه کلی در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد. در فضازی مجازی در دسترس قرار گرفته و در این روزگار، پر از خبر و اطلاعات تلویزیون محلی برای سرگرم کردن مخاطبان شده است. رسانه ملی هم به ساخت برنامه‌های تلنت‌شو روی آورده است و در این بین برنامه‌هایی با فضای انگیزشی و روانشناختی بازار تاک‌شو (برنامه‌های گفتگو محور) را داغ نگه داشته‌اند. از این رو با یکی از مجریان همین برنامه‌ها درباره این موضوع صحبت کرده‌ایم.

محمد نیک‌بین مجری نو چهره برنامه‌های گفت‌وگو محور با هدف انگیزشی چون «امروز» و «زندگی کن» در گفت‌وگو با پانا درباره برنامه‌هایی با سبک انگیزشی بیان کرد: «هنوز هم در رسانه‌های مختلف دنیا این سبک از برنامه وجود دارد، اما شکل اجرایی‌اش را باید تغییر داد. به عقیده من هنوز هم برنامه‌های گفتگو محور می‌‌تواند برنامه جذابی باشد که به چند نکته وابسته است: اول اینکه موضوع بحث مجری برنامه با مهمان است که همین موضوع می‌تواند مخاطب را در همان دقایق آغازین برنامه پای کار نگه دارد.»

وی افزود: «توانایی گفت‌وگوی و بحث مجری یک برنامه بر سر موضوع برنامه با مهمان است که در این سال‌ها ثابت کرده که همین نقطه یک برنامه را ترند و یا یک کاری را از آنتن گرفته است.»

نیک‌بین گفت: «نکته سوم، ایجاد چالش‌های باورپذیر و به روز که پاسخی به سوالات ذهن مخاطب باهوش و دقیق این روزهای تلویزیون باشد. مورد بعدی، ایجاد تنوع در نوع گفتگو در طول سیر برنامه است که همین امر از یک دست شدن برنامه جلوگیری می‌کند.»

این مجری جوان با بیان اینکه قطعا برنامه‌های تلنت جذاب هستند، توضیح داد: «جذابیت آنها به این دلیل است که مشارکت مردم در آنچه قرار است در این برنامه رخ دهد وجود دارد؛ البته که هرجایی که مردم پای کار می‌آیند نتیجه‌اش خوب از کار درمی‌آید و اگر در کارهایمان یادمان باشد میزان رای ملت است زمانی که در برنامه‌‌هایمان از مشارکت مردمی استفاده می‌کنیم آن کار جذاب‌تر خواهد بود.»

نیک‌بین در پایان با اشاره به اینکه نسل جوان که اجرا می‌کنند نیاز به حمایت و فرصت و اعتماد دارند، گفت: «قطعا تمام بزرگان عرصه‌ اجرا که شاگردی کردن در کنار آن‌ها افتخاری برای ماست حاصل قدرت بالای ریسک‌پذیری و ایجاد زمینه های مناسب کاری مدیران وقت خودشان بوده‌اند. امیدواریم با عدالت و حمایت همه مجریان جوان این فرصت رو داشته باشند تا ایده و توانایی‌های خودشون را در اختیار رسانه قرار بدهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار