ماسک‌های جادویی پیاز را بشناسید

تهران (پانا) - پیاز و ماسک آن را برای درمان جوش، اکنه، پیری زودرس استفاده می‌کنند و حتی می‌توان گفت پیاز برای پوست بسیار مفید است.

کد مطلب: ۱۲۵۵۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
ماسک‌های جادویی پیاز را بشناسید

به گزارش جمهوریت، پیاز گیاهی است که از دیرباز از آن در مصارف گوناگون استفاده می کنند و از خواص آن بهره می‌برند اما ایا می‌دانستید می‌توان از آن برای پوست ماسک‌هایی شگفت انگیز را نیز تهیه کرد؟!

پیاز؛ گیاهی باستانی!

بسیاری بر این عقیده هستند که پیاز برای هزاران سال منبع غذایی بوده و از سوی دیگر در زیست گاه‌های عصر برنز، نشانه‌هایی از باقیماندهٔ پیاز در کنار با قیماندهٔ هسته خرما و انجیر پیدا شده‌است که به ۵٬۰۰۰ سال قبل از میلاد بازمی‌گردد و به هر حال مشخص نیست که این‌ها پیاز‌های کاشته شده باشند.

بسیاری از مدارک باستان شناسی و ادبی نیز درباره پیاز بر این امر معتقدند که احتمالاً پیاز حدود ۲۰۰۰ سال پیش در مصر باستان هم‌زمان با تره‌فرنگی و سیر کاشته شده‌است و این احتمال نیز وجود دارد که کارگرانی که اهرام مصر را ساخته‌اند، از تربچه و پیاز تغذیه می‌کرده‌اند.‌

می‌توان گفت؛ پیاز به سادگی تکثیر و حمل و نقل و انبار می‌شود و مصری‌هایِ باستان آن را پرستش می‌کردند و باور داشتند شکل کروی و حلقه‌هایِ متحدالمرکز نمادِ زندگی جاودانی‌ست و طبق نشانه‌هایی که از پیاز در مقبرهٔ رامسس چهارم کشف شده است، پیاز حتی در تدفین مصری‌ها نیز استفاده کاربرد داشته است.

شاید ندانید، اما از پیاز و ماسک آن برای درمان جوش، اکنه، پیری زودرس استفاده می‌کنند و حتی می‌توان گفت پیاز برای پوست بسیار مفید است که در ادامه به تشریح نحوه تهیه چند نوع ماسک پیاز می‌پردازیم.

معرفی و طرز تهیه انواع ماسک‌های پیاز

ماسک پیاز و اسطوخودوس

پیاز قرمز خورد شده

ماسک و کشک

روغن اسطوخودوس و رزماری

پیاز را داخل مخلوط کن بریز و آب آن را بگیرد و دو قاشق به کاسه دیگر ریخته و ماست یا کشک اضافه کنید مواد هارا مخلوط کنید. سپس دو قطره روغن اسطوخودوس اضافه کنید.

بگذارید پانزده دقیقه بماند و بعد آبکشی نمایید. اگر به پیاز حساسیت دارید چشمانتان را ببندید. این ماسک به درخشندگی پوست و از بین بردن لک‌های پوستی کمک میکند.

ماسک پیاز و آرد نخودچی

½ قاشق غذاخوری آب پیاز تازه

۲ قاشق غذاخوری آرد نخود

½ قاشق چای خوری شیر

اندکی جوز هندی

۲-۳ قطره روغن گیاهی به دلخواه

۱ تکه پنبه

برای درست کردن این ماسک به خوبی مواد هارا ترکیب نمایید به صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت پانزده تا بیست دقیقه بماند و سپس پنبه را به شیر آغشته کرده به صورت بزنید و بعد آبکشی کنید. این ماسک به پوستی روشن و شفاف کمک میکند.

ماسک آب پیاز و ماست

۱ قاشق غذاخوری آب پیاز تازه

۱ قاشق غذاخوری ماست تازه

۲-۳ قطره روغن گیاهی به دلخواه خود

مواد‌های لازم را به خوبی ترکیب کنید تا خمیری بدست آورید. به مدت پانزده دقیقه ماسک را مالش دهید و بعد با پارچه‌ای تمیز نمایید و بعد آبکشی نمایید. این ماسک به درخشان شدن پوست کمک میکند.

ماسک آب پیاز و آب گوجه‌فرنگی

۱ قاشق غذاخوری آب پیاز تازه

½ قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی

½ قاشق چای خوری روغن نیم

۱ تکه پنبه

موارد را مخلوط کنید و با پنبه به پوست بزنید بعد از بیست دقیقه آبکشی کنید.

اگر به آب گوجه‌فرنگی حساسیت دارید از مصرف این ماسک جلوگیری کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار