دوازدهمین مرحله رزمایش کمک‌های مؤمنانه انجام شد:

اهدای ۵۰۰ بسته معیشتی به دانش‌آموزان نیازمند، در دبیرستان شاهد محسنین منطقه ۱۴

تهران (پانا) - به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دبیرستان شاهد محسنین در قالب پویش کمک مؤمنانه، با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری در کمک به اقشار نیازمند، اقدام به اهدای ۵۰۰ بسته معیشتی، در بین خانواده‌های دانش آموزان نیازمند، دارای معلول، مددجویان کمیته امداد و بیماران صعب‌العلاج مدارس مختلف کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۵۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
اهدای ۵۰۰ بسته معیشتی به دانش‌آموزان نیازمند، در دبیرستان شاهد محسنین منطقه ۱۴

محمدرضا کاظمی مهیاری؛ معاون پرورشی دبیرستان شاهد محسنین منطقه ۱۴ در خصوص کمک های مومنانه و مواسات، در گفت و گو با پانا گفت: «از ابتدای شیوع بیماری کرونا، بسیج دانش‌آموزی مدرسه محسنین با کمک خیرین در این روزها که ویروس کرونا بر آسایش و آرامش مردم سایه انداخته و جانشان را تهدید می‌کند، به صورت کاملا مردمی، ۱۱ دوره رزمایش برگزار کردند که امروز دوازدهمین رزمایش کمک مؤمنانه، برای کمک به دانش آموزان برگزار شد. از آنجا که توصیه همیشگی ائمه ما، کمک به محرومان بود، وظیفه خود می‌دانیم به میزان توان، به کمک نیازمندان بشتابیم و برای رفع نیاز های اولیه آنها اقدام کنیم. بر همین اساس، در دهه فجر، ۵۰۰ بسته معیشتی برای کمک به خانواده های نیازمند و دارای معلولیت دانش آموزان مدارس مختلف، اهدا کردیم.»

وی ادامه داد: «همدلی و مشارکت همه جانبه بسیج دانش آموزی و خیرین نیک نام مدرسه شاهد محسنین، اقدام قابل تقدیری است؛ چرا که استفاده از ظرفیت‌‌ های خودجوش و جهادی با برنامه‌ ریزی منسجم می‌تواند برای گره‌گشایی و حل مشکلات نیازمندان بسیار ثمربخش باشد و سبب شود تا از برکت این همدلی ها نیازمندان بیشتری بهره مند شوند. در همین راستا، ضمن تأکید در لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص سفره‌‌ های مهربانی و با توجه به کمک رسانی به نیازمندان، ۵۰۰ بسته ارزاق که هر بسته شامل: برنج، روغن، ماکارونی، لپه، عدس، مرغ بود، از طریق مدارس مختلف، به دانش آموزان نیازمند شناسایی شده، ارسال شد.»

کاظمی همیاری تأکید کرد: «بسط فرهنگ کمک و مواسات، نوع دوستی، انفاق و انسجام در ارائه خدمات به دانش آموزان نیازمند، از مهم ترین علل تشکیل خیریه مهربانی در مدرسه شاهد محسنین است. در ضمن، شناسایی خانواده های غیر برخوردار و اولیت بندی جهت تأمین نیازهای آنها، ارتقای فرهنگ نوع دوستی و انفاق همراه با تثبیت سایر صفات پسندیده که همزمان با دهه فجر انجام شد و استفاده از تعاملات بین بخشی در فعالیت های انسان دوستانه و پسندیده اجتماعی، از دیگر اهداف تأسیس این گروه خیریه، در مدرسه بوده است.»

وی با اشاره به اینکه مشارکت و هم افزایی مهمترین رکن در ارائه مطلوب خدمات مومنانه است، عنوان کرد: «از سال ۹۱ تاکنون، با همکاری و مشارکت خیرین نیک نام و کمک های اولیای دانش آموزان در کمک به این اقشار مستضعف، توانستیم به توزیع بالای ۳ هزار غذای گرم در چندین مرحله، بالای ۱۲ هزار بسته معیشتی خانوار، چند صد تبلت و موبایل آموزشی، تأمین مخارج درمان و کمک های متنوع دیگر که به تناسب نیاز منطقه و خانواده است موفق شویم و در مراحل مختلف به انجام رسانیم. همه این موارد از جمله خدماتی است که به مددجویان ارائه شده است. با وجود این کمک های مؤمنانه در سطح منطقه، همیشه و هر زمان کمک های خیرخواهانه از طریق مراکز دیگر به این دانش آموزان ارائه شده است. اما با تأسیس این گروه با ریاست بنده، تنها خدمات را به نحوه مطلوب و ارزنده، منسجم کرده است و شناسایی این دانش آموزان با دقت و فرصت بیشتری انجام شده است.»

کاظمی مهیاری با اشاره به اینکه کمک های مؤمنانه در یک دهه نشان از اعتقاد دینی مردم به رهنمودهای مقام معظم رهبری است گفت: «ملت ما، حتی ورزشکاران و بازیگران مختلف در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ...پای کار هستند. اگر حمایت های خیرین در این حیطه نبود، این مقدار کمک از توان بنده حتی توان مالی مدرسه خارج بود. در بعضی از مراحل مختلف، این کمک های مؤمنانه طی سال های قبل، کمک های مالی و عاطفی تعدادی از ورزشکاران باشگاه پرسپولیس همیشه کمک یار و یاری گر ما بوده است.»

وی خاطر نشان کرد: «این کمک ها در کمال تکریم و حفظ جایگاه به نیازمندان داده می شود و همچنین این کمک ها در امنیت کشور نیز تأثیر دارد و به قشر های شغلی مختلف این جامعه از جمله تولید کننده و فروشنده این اقلام یاری می رساند.»

کاظمی مهیاری در آخر ضمن تشکر از تمامی خیرینی که در پویش مدرسه را حمایت کردند، افزود: «هر کجا که با اراده و خلوص نیت عمل کردیم نتیجه بهتر و خوبی حاصل شده است. خداوند را شاکریم که با وجود بیماری کرونا در حالی که برنامه ها تحت تأثیر قرار گرفتند و مردم آسیب دیدند اما همچنان در موضوع دستگیری از نیازمندان مورد توجه و استقبال خیرین عزیز قرار گرفتیم و توانستیم قدمی هر چند کوچک برای نشاندن لبخند شادی بر لبان دانش آموزان برداریم.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار