انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر؛ شعار فرهنگیان و دانش‌آموزان در دهه فجر ۱۴۰۰

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌ و پرورش گفت فرهنگیان و دانش‌آموزان در دهه مبارک فجر با شعار «انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر چون کوه استوار» برای ترویج روحیه ایثار، جهاد، شهادت و تکریم شهدا و توجه به افزایش آگاهی و اقناع نسل جوان نسبت به ماهیت، اهداف و کارکردهای انقلاب تلاش می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۵۳۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر؛ شعار فرهنگیان و دانش‌آموزان در دهه فجر ۱۴۰۰

به گزارش ایرنا، علی رمضانی درباره اهداف و برنامه های بزرگداشت دهه مبارک فجر در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش اظهار داشت: بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و پاسداشت این انقلاب کبیر و بازآفرینی نقش مردم اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: همچنین باید زمینه حضور و مشارکت پرشور مجازی و میدانی فرهنگیان و دانش آموزان سراسر کشور در امر برنامه ریزی و برگزاری با شکوه ایام دهه مبارک فجر فراهم شود.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش درباره سیاست‌های محتوایی در بزرگداشت دهه فجر خاطرنشان کرد: زمینه سازی برای رشد و تعالی و بسط پیام گفتمان انقلاب اسلامی و تبیین و ترویج آرمان ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی برگرفته از اسلام ناب محمدی و محور قرار دادن اندیشه‌ها و دیدگاه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است.

رمضانی یادآورشد: ترویج روحیه ایثار، جهاد، شهادت و تکریم شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای، شهدای علم و فناوری، شهدای مدافع حرم و سلامت و توجه به افزایش آگاهی و اقناع نسل جوان نسبت به ماهیت، اهداف و کارکردهای انقلاب اسلامی از دیگر سیاست‌های محتوایی بزرگداشت دهه فجر است.

وی عنوان کرد: بیان دستاوردها، پاسخگویی به شبهات و توجه به عوامل آسیب‌زننده به نظام اسلامی و ترفندهای فتنه گران و دشمنان علیه جمهوری اسلامی و راه‌اندازی پویش‌ها و زمینه سازی برای حضور ومشارکت گسترده مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب به ویژه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و محور قرار دادن موضوعات و توصیه‌های مورد تاکید و ادبیات بیانیه گام دوم انقلاب در ترویج گفتمان انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش درباره سیاست‌های اجرایی در بزرگداشت دهه فجر توضیح داد: حمایت از برنامه‌های فراگیر و جهت دهی به سوی توسعه، تقویت و تحکیم همبستگی ملی، وحدت و انسجام اسلامی و زمینه سازی برای ظهور و بروز خلاقیت‌ها و حمایت‌ از ایده‌های نو در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و فراهم سازی شرایط و استقبال از نگاه انتقادی به بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در راستای شناخت کمبودها و نیازها و تلاش برای بهبود کمی و کیفی تعظیم شعائر انقلابی از دیگر موارد مورد توجه است.

رمضانی ادامه داد: بسترسازی برای حضور هرچه بیشتر جوانان ونوجوانان در برگزاری بزرگداشت و توسعه‌ برنامه‌های مدارس و افزایش فضای شادی و نشاط اجتماعی در ایام دهه فجر و تلاش جدی در روایتگری انقلاب و تحقق تبلیغات شفاهی و مجازی نیز مورد توجه آموزش و پرورش است.

وی به ترویج روحیه جهادی و خلاقانه در حوزه‌های فرهنگی و مناسبت‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: بستر سازی برای حضور نیروهای انقلابی، معتقد، توانمند و دلسوز در بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش درباره سیاست‌های رسانه‌ای بزرگداشت ایام مبارک دهه فجر اظهار داشت: اطلاع رسانی و پوشش خبری مناسب در شبکه‌های اجتماعی، ارتباط و تعامل با رسانه‌ ملی و استانی و منطقه‌ای، نشر و بازنشر فیلم، نماهنگ درباره تاریخ، حوادث، دستاوردها و رویدادهای انقلاب اسلامی، بهره‌گیری از شیوه‌های نوین ارتباطی و تبلیغی و انتقال هنرمندانه و خلاقانه پیام انقلاب با بهره گیری مناسب از هنرهای اصیل و سازنده مورد توجه قرار گرفته است.

رمضانی یادآورشد: امیدآفرینی و حمایت‌گری، بصیرت افزایی، دشمن شناسی، وحدت و همبستگی، خودباوری واعتماد به نفس و طراوت بخشی در برنامه‌ها از جمله رویکردها و محورهای فرهنگی و تبلیغی در بزرگداشت ایام دهه فجر است.

وی افزود: برنامه ریزی مناسب جهت تشکیل کمیته‌های بزرگداشت مناسبت‌ها در سطح مناطق و مدارس کشور به صورت مجازی و در صورت مغایرت نداشتن با دستورالعمل‌ها در ایام دهه فجر به صورت مدیریت شده حضوری صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: زنگ انقلاب در روز ۱۲ بهمن ماه همزمان با لحظه تاریخی ورود بنیانگذار انقلاب اسلامی به میهن عزیزمان در مدارس نواخته شد.

رمضانی ادامه داد: همچنین از حداکثر ظرفیت‌ها به ویژه تشکل‌ها و شوراهای دانش آموزی و کانون‌های فرهنگی و تربیتی استفاده شد و حمایت‌های لازم از فعالیت‌ و برنامه‌های این تشکل‌ها از جمله فعال‌سازی نمایشگاه مجازی مدرسه انقلاب در گروه‌های فعال مدارس دوره متوسطه، پویش یاوران انقلاب سازمان دانش آموزی و برنامه‌ها و فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی و جوانان هلال احمر براساس دستورالعمل‌های اجرایی تشکل‌ها نیز صورت گرفته است.

وی افزود: آموزش و پرورش در این مدت از برنامه‌ریزی، هماهنگی و پشتیبانی لازم از برنامه‌ها و فعالیت‌های کمیته فرهنگیان و دانش آموزی حمایت کرده و به تبیین نقش ارزنده و موثر معلمان و فرهنگیان در پیروی و تداوم انقلاب اسلامی و تربیت آینده سازان پرداخته است.

این مسوول در وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: همچنین برنامه ریزی شده تا نمایش و سرودهای دانش‌آموزی متناسب با ایام دهه مبارک فجر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا شود و همچنین نشست‌هایی برای پاسخ به سوالات و شبهات دانش آموزان برگزار شود.

رمضانی درباره اقدامات اجرایی برای بزرگداشت ایام دهه فجر در مدارس اظهار داشت: راه‌اندازی هزاران کانال و گروه در مدارس از طریق پیام رسان شاد و انعکاس برنامه‌ها و دستاوردهای چهل ساله انقلاب، برگزاری طرح ملی لاله‌های روشن، ۴۰ هزار یادواره، ۴۰ هزار شهید و ۴۰ هزار مدرسه در روز ۱۶ بهمن از مهم‌ترین برنامه‌های مدارس در این ایام است.

وی عنوان کرد: برگزاری پرسمان‌های دینی و مذهبی در مدارس کشور، فضاسازی، زیبا سازی و تبلیغات محیطی در مدارس و ادارات آموزش و پرورش، برگزاری نشست‌ها و گفتمان‌های دانش‌آموزی با موضوع پاسخ به سوالات و شبهات در فضای مجازی، پخش سرود و آهنگ‌های انقلابی در زنگ‌های تفریح مدارس و شبکه شاد نیز از دیگر اقدامات اجرایی در مدارس است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین در این ایام دوره آموزش الکترونیکی آشنایی با افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) ویژه دانش آموزان و فرهنگیان برگزار می‌شود و بیانیه گام دوم انقلاب توسط دانش آموزان تبیین و بازخوانی می‌شود.

رمضانی اظهار داشت: پویش یک میلیون ختم قرآن توسط دانش آموزان در مدارس سراسر کشور و واگذاری مسوولیت‌ها به دانش آموزان با محوریت شوراهای دانش آموزی صورت می‌گیرد.

وی به تجلیل از دانش آموزان برگزیده علمی، قرآنی، ورزشی، فرهنگی و هنری در مدارس اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه نهضت روشنگری در ۱۵ هزار مدرسه متوسطه دوم و پویش من سلیمانی‌ام و ارسال حدود ۶ هزار عکس نوشته در شبکه‌های داخلی توسط دانش آموزان و امضای طومار من پاسدار افتخاری هستم، پویش کتابخوانی مدرسه انقلاب با معرفی کتاب‌های منتخب نیز در مدارس اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار