آیت الله صافی گلپایگانی نماد دین و دینداری در مکتب اسلام است

رودهن (پانا) - موسس مجتمع آموزشی غیردولتی البرز، مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی را نماد دین و دینداری در مکتب اسلام و ایران معرفی کرد و شناخت این شخصیت را برای دانش‌آموزان ضروری برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آیت الله صافی گلپایگانی نماد دین و دینداری در مکتب اسلام است

مسعود همتی، موسس مجتمع غیردولتی البرز رودهن در مراسم یادبود آیت الله صافی گلپایگانی که در مدرسه متوسطه دوره دوم البرز آموزش و پرورش رودهن برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم یادبود، به پاس تمام مجاهدت‌ها و زحماتی که این عالم فقیه برای ملت ایران و کشور کشیدند و احترام به فرمایش رهبر عزیزمان که این روز را عزای عمومی اعلام کردند، برگزار شد. همان‌طور که رهبر انقلاب در پیام تسلیت‌شان اشاره کردند، آیت الله صافی گلپایگانی، پرسابقه‌ترین عالم دینی حوزه علمیه قم است، بر ما هم واحب است که مقام این‌ مجتهد را پاسداری کنیم.

وی ادامه داد: آیت الله صافی گلپایگانی، یکی از برجسته‌ترین علمای حوزه علمیه بود و شخصیتش باید به دانش‌آموزان معرفی شود‌، آنها لازم است با این‌چنین شخصیت‌های برجسته‌ای در جهان اسلام و میزان تاثیرگذاری‌شان آشنا شوند، تمامی فعالان حوزه تعلیم و تربیت باید این‌گونه اهداف را به صورت جدی پیگیری کنیم تا دانش‌آموزان بیش از پیش با چنین شخصیت‌هایی انس بگیرند.

همتی تصریح کرد: شناخت مراجع تقلید برای دانش‌آموزان امری بسیار مهم است؛ فرایند آشناسازی و معرفی مراجع تقلید یکی از گام‌هایی است که آموزش و پرورش در مقابل هجوم جنگ‌های رسانه‌ای و تخریب ذهن نوجوان و جوانان کشورمان باید بردارد تا آن‌ها چشم‌انداز و مسیر روشن‌تری برای انتخاب‌ها و شکل‌گیری شخصیت‌شان داشته باشند. بخش زیادی از ابزار‌های دین و دین‌شناسی را آموزش و پرورش و در بستر مدرسه باید در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه مدارس البرز طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، درصدد اجرای طرح شناخت مراجع تقلید برآمده است و بنا دارد تعدادی از کتاب‌های مراجع را خریداری و در کتابخانه مدارس مجتمع قرار دهد تا مورد استفاده دانش‌آموزان قرار گیرد، همچنین در طی جلسات و برنامه‌های اجرایی مدرسه هر بار یکی از مراجع تقلید به اختصار معرفی شود.

خبرنگار دانش‌آموز: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار