رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی نهاد ریاست جمهوری:

آیت الله صافی گلپایگانی در حمایت از محرومان و مظلومان جهان در وسط میدان قرار داشت

تهران (پانا) - رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی نهاد ریاست جمهوری ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

کد مطلب: ۱۲۵۳۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آیت الله صافی گلپایگانی در حمایت از محرومان و مظلومان جهان در وسط میدان قرار داشت

متن پیام آیت الله محمدحسن اختری به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

عَنْ أَبِی عَبْدِ اَللَّهِ الصادق عَلیهِ السلام قالَ: إِذَا مَاتَ اَلْمُؤْمِنُ اَلْفَقِیهُ ثُلِمَ فِی اَلْإِسْلاَمِ ثُلْمَةٌ لاَ يَسُدُّهَا شَيْءٌ.

(اصول کافی، ج ۱، ص ۴۶)

با کمال اندوه و حزن شدید، مطلع شدیم که قلب پاک و تپنده مرجع بیدار، فقیه بصیر، سنگربان شجاع اسلام، عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) و مدافع غیور حریم ولایت و امامت، شیخ الفقهاء العظام حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی از حرکت ایستاد و روح بلندش به ملکوت اعلی پیوست.

آن دانشمند گرانمایه در "بیان حق" زبانی گویا، در "صیانت از احکام الهی و دفاع از ولایت" شخصیتی ممتاز، در "پشتیبانی از جمهوری اسلامی و ولایت فقیه" روحیه ای انقلابی، در "میدان کتابت" قلمی روان، در "عرصه شعر و ادب" قریحه ای توانا و در "حمایت از مردم" کلامی صریح داشت؛ و اینک جهان اسلام، داغدار فقدان وجود نازنین اوست.

این فقیه وارسته در قـم و نجف از بحر دانش بزرگانی همچون حضرات آیات «بروجردی»، «حجت»، «خوانساری» و «هاشمی‌ گلپایگانی» کسب فیض نمود و سپس سالهای متمادی به عنوان استادی فرزانه در حوزه های علمیه نورافشانی کرد.

مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بیش از ۸۰ عنوان اثر علمی و فقهی بر جای گذاشت که برخی از این کتب گرانسنگ به زبان‌های گوناگون ترجمه شده است. همچنین مرجعیت و موقعیت والای ایشان مانع از آن نبود که در مناسبت‌های مختلف، مقالات اسلامی را به تحریر درآورده و منتشر فرماید؛ و این کار تا پایان عمر شریفش ادامه داشت.

حضور فعال معظم له و برادر مکرم ایشان در صحنه‌های مختلف مبارزه با رژیم ستمشاهی از نقاط درخشان حیات مملو از مجاهدت آنان بود؛ همانگونه که پس از پیروزی انقلاب به عنوان "امین مردم در مجلس خبرگان قانون اساسی" انتخاب شد و به عنوان "امین امام(ره)" دبیری شورای نگهبان را بر عهده گرفت.

آن مرحوم در حمایت از محرومین و مظلومین جهان نیز در وسط میدان قرار داشت و این جمله ایشان دلگرم کننده فعالان محور مقاومت بود که فرمود: "اگر توانایی جسمانی داشتم زیر پرچم اسلام در کنار شما در جنگ با جریان تکفیر حضور پیدا می‌کردم و آرزو داشتم که در این جهاد، توفیق شهادت نصیبم گردد."

دستگیری از مستمندان، کمک رسانی به آسیب دیدگان حوادث طبیعی، توجه به پژوهشگران و پشتیبانی مادی و معنوی از طلاب نیز سیره مستمره مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بود.

حمایت آن فقید سعید خُلدآشیان از فعالیت‌های تبلیغی در خارج از کشور - بویژه حمایت پدرانه از اقدامات علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) - همواره موجب نشاط کارگزاران این مجمع می‌شد. حضور خاطره‌انگیز ایشان در مراسم رونماییِ یکی از نرم‌افزارهای علوم اسلامی مجمع و نیز دیدارهای متعدد با اعضای شورای عالی و دبیران کل آن، دلگرم‌کننده و انگیزه بخش بود.

در یکی از این دیدارها که برای اخذ رهنمود از ایشان برای برگزاری "همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع)" به محضرفشان شرفیاب شده بودیم آن کار را افتخاری برای حوزه‌های علمیه دانستند و فرمودند: "از این اقدام شما بسیار خوشحال هستم و به شما غبطه می‌خورم؛ یا لیتَنی کنتُ معکم فأفوز فوزاً عظیما".

اصالتاً از سوی خود و نیابتاً از سوی اعضای معزز شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) این ضایعه مؤلمه و ثلمه جبران ناپذیر را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نیز به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و مراجع عظام تقلید (مدّت أظلالهم)، حوزه های مبارک علمیه، شیعیان جهان، مردم شریف ایران و همه مقلدان، دوستداران، وابستگان و بازماندگان - بخصوص به حضرت آیت الله حاج شیخ حسن صافی و آقازادگان مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) - تسلیت عرض نموده و علو درجات روح مطهر آن مرجع عالیقدر را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

﴿الَّذینَ تَتَوَفَّاهُمُ المَلائِکَةُ طَيِّبینَ يَقولونَ سَلامٌ عَلَیکُمْ ادْخُلُوا الجَنَّةَ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُون﴾.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار