وزیر کشور در پاسخ به پانا

احتمال الزامی شدن تزریق دُز سوم واکسن؛ اجرای برخی مصوبات کرونایی متوقف می‌شود

مجوزی مبنی بر تعطیلی سراسری مدارس داده نشده است/ تصمیم‌گیری برای راهپیمایی فردی در ۲۲ بهمن بر عهده ستاد ملی کرونا است

تهران (پانا) - وزیر کشور از توقف اجرای برخی مصوبات کرونا خبر داد و گفت با توجه به اینکه در طرح مدیریت هوشمند کرونا، زمان برخی مصوبات گذشته است این مصوبات متوقف خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
احتمال الزامی شدن تزریق دُز سوم واکسن؛ اجرای برخی مصوبات کرونایی متوقف می‌شود

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه قرارگاه ستاد کرونا با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار کرد: موضوعات مطرح در جلسه امروز قرارگاه، حول و حوش سویه اُمیکرون بود. همانطور که در آمارها اعلام شده است تعداد مبتلایان به شدت در حال رشد است. قبلا هم در این باره هشدار داده شده بود.

وزیر کشور افزود: یکی از عوامل مهم رشد اُمیکرون، عدم اعمال مقررات بهداشتی بر شمرده شده بود. هم از مردم عزیز، اداره‌ها و اصناف می‌خواهیم که مقررات بهداشتی را رعایت کنند. بحث ماسک در برخی جاها رعایت نمی‌شود.

وی با اشاره به دُز سوم واکسن نیز گفت: واکسن دز سوم می‌تواند ایمنی را بالا ببرد اما درصدی که تاکنون برای تزریق دُز سوم مراجعه کردند کم است. ضمن اینکه شاهد اجتماعات غیرضروری هستیم و همین موضوع باعث رشد اُمیکرون شده است. البته افرادی که واکسن دُز سوم را زده‌اند، ایمنی دارند ولی ممکن است ناچار شویم که تزریق دُز سوم واکسن را الزامی کنیم که البته مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را نیاز دارد.

وی افزود: وزارت بهداشت نیز دستورالعملی در مورد نحوه برخورد با اُمیکرون و نحوه بستری‌ها تهیه کرده است تا از بستری‌های اضافه جلوگیری شود.

وحیدی همچنین با اشاره به بررسی منابع لازم برای بیمارستان‌ها گفت:‌ در این جلسه مقرر شد تا سازمان برنامه و بودجه، بیمه‌ها و تامین اجتماعی مساله تامین بودجه برای بیمارستان‌ها را دنبال کنند تا ارائه خدمات با مشکل مواجه نشود.

وحیدی گفت: همچنین قرار است اجرای برخی مصوبات سابق در طرح مدیریت هوشمند کرونا متوقف شود چون زمان آنها گذشته است.

وی در پاسخ به سوال پانا درباره اینکه اجرای کدام مصوبات قرار است متوقف شود، گفت: با توجه به اینکه طرح مدیریت هوشمند کرونا برخی مصوباتی که زمان آن گذشته متوقف شود که لیست این مصوبات تهیه شده است و اعلام خواهد شد.

وزیر کشور درباره تمهیدات راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز گفت: هنوز تصمیم نهایی برای برگزاری فردی ۲۲ بهمن گرفته نشده است اما راهپیمایی به صورت خودرویی برقرار خواهد بود و تصمیم‌گیری در این باره بر عهده ستاد ملی مقابله کرونا است.

وی تاکید کرد که در رابطه با ترددها و محدودیت ترددها تصمیم خاصی گرفته نشده است.

وحیدی درباره تمهیدات جدید برای تعطیلی مدارس گفت: به استانداران این اختیار داده شده که اگر در مدرسه‌ای بیمار وجود دارد ابتدا نباید فرد در مدرسه حاضر شود و طبق اعلام وزارت بهداشت باید برای مدت ۵ روز قرنطینه شود، اما اگر تعداد مبتلایان بیشتر شد استاندار این اختیار را دارد که برای تعطیلی آن مدرسه تصمیم‌گیری کند. بنابراین تصمیم‌گیری به صورت سراسری برای تعطیلی مدارس وجود ندارد. اجازه دستور کلی و سراسری در استان برای تعطیلی تمام مدارس را نداده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار