نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

فضای مجازی آنقدر پیچیده است که به مدیریت اصولی نیازمند است

تبریز (پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد حوزه فضای مجازی به قدری وسیع و پیچیده است که اگر با درایت و مدیریت اصولی، هدایت نشود، می تواند بسیار مخرب باشد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
فضای مجازی آنقدر پیچیده است که به مدیریت اصولی نیازمند است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: دغدغه فرهنگی و غفلت از ظرفیت فضای مجازی، سالهاست که به عنوان مهم ترین دغدغه و خواسته مقام معظم رهبری مطرح شده است.
آیت الله آل هاشم، در همایش سالانه فعالان فضای مجازی تبریز، با بیان اینکه رهبر انقلاب، نگران وضعیت فرهنگ و مدیریت فضای مجازی کشور هستند، اظهار کرد: این حساسیت و نگرانی به قدری است که ایشان فرمودند: اگر رهبر انقلاب اسلامی نبودم، دوست داشتم به عنوان رئیس فضای مجازی کشور فعالیت داشته باشم.
امام جمعه تبریز افزود: حوزه فضای مجازی به قدری وسیع و پیچیده است که اگر با درایت و مدیریت اصولی، هدایت نشود، می تواند بسیار مخرب باشد.
نماینده ولی فقیه در استان، تدبیر، زه کشی و برنامه ریزی برای حوزه فضای مجازی را ضروری دانست و گفت: جوانان و به خصوص بسیجیان با دانش کشور، با جریان سازی، به تولید محتوای مفید و تأثیرگذار روی بیاورند تا از غافله عقب نمانیم.
آیت الله آل هاشم گفت: تولید محتوای ارزشی، انقلابی، مذهبی و نشر گسترده آن در فضای مجازی، یک سیستم پدافندی خوب در مقابل هجمه های دشمنان است که اگر به شکل حرفه ای و ایده آل انجام شود، تأثیر آن چند برابر خواهد بود.
وی با بیان اینکه باید پیشرفت بدون توقف و اجتناب ناپذیر تکنولوژی را قبول کنیم، افزود: اگر از این فضا فرار کنیم و فقط حالت تدافعی بگیریم، مطمئنا راه به جایی نخواهیم برد، بلکه باید با قبول و پذیرش این فضا، از ظرفیت های آن برای نشر آرمان‌ها و اهداف انقلاب بهره ببریم.
امام جمعه تبریز با اشاره به اصلی ترین مطالبات رهبر انقلاب در حوزه فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، قوی شدن و اقتدار در فضای مجازی، مدیریت صحیح فضای مجازی، استقلال و عدم وابستگی در این حوزه، تشکیل هیئت های اندیشه ورز در فضای مجازی، تبلیغ مفاهیم و معارف اسلامی، برنامه ریزی برای رفع آسیب های فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان، تولید بازی های ملی و بومی، تربیت مبلغان فضای مجازی، امیدآفرینی و...، از مهم ترین خواسته ها و مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه فضای مجازی است.
آل هاشم در ادامه، دهه فجر را یک فرصت و بازه زمانی خوب برای تبیین دستاوردهای انقلاب بیان کرد و گفت: اخیرا در فضای مجازی، گروه‌های سلطنت طلب و معاند، به شکل گسترده در حال تطهیر چهره رژیم پهلوی هستند، از فعالین مجازی انقلابی توقع داریم تا واقعیت ها را به مردم بیان کنند و نگذارند، دشمنان با کلیپ ها و اخبار دروغین، چهره رژیم پهلوی را مثبت جلوه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار