آشنایی با روش‌های تولید گل و گیاه توسط شهرداری به دانش‌آموزان شیروانی

شیروان (پانا) - روش های تولید و پرورش انواع گل و گیاه، توسط واحد فضای سبز شهرداری و با هماهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۲۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی با روش‌های تولید گل و گیاه توسط شهرداری به دانش‌آموزان شیروانی

شهردار شیروان با بیان تبریک فرارسیدن دهه فجر، گفت: در گلخانه سرپوشیده هیدروپونیک شهرداری شیروان واقع در پارک شهید صیاد شیرازی (خانواده) حدود یک میلیون از انواع گل های مختلف برای شب عید، به دست توانمند همکاران فضای‌سبز این شهرستان تولید شده است.

عین الله احمدی افزود: این گلخانه ۳۷۰۰ متر مربعی، دارای چهار سالن است که با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و یکصد میلیون ریال احداث شده و علاوه بر تامین گل های مورد نیاز سطح شهرستان، آمادگی تامین گل های مورد نیاز شهرداری های سطح استان را نیز دارد.

وی در ادامه گفت: به منظور ایجاد منابع مالی پایدار، نهالستان مکانیزه با سیستم آبیاری قطره ای شهرداری شیروان واقع در اداره فنی و حرفه ای نیز به وسعت ۷ هزار متر مربع، با توانایی تولید ۱۵۰ هزار نهال از درختان مثمر و غیرمثمر در سال، جهت استفاده در داخل شهر و عرضه به شهرداری های سطح استان و همچنین باغ بوتانیک جهت انجام کارهای علمی و پژوهشی، با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال راه اندازی شده است.

شهردار شیروان، توجه به نقاط کم برخوردار شهر را به عنوان یکی از مصوبه های مهم اعضای محترم شورای اسلامی این شهر مطرح کرد و در همین راستا از احداث و راه اندازی پارک محله حافظ واقع در تقاطع خیابان های حکیم و حافظ به مساحت ۲۴۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال جهت استفاده شهروندان خبر داد.

احمدی یکی دیگر از مهم‌ترین مصوبه های اعضای شورای شهر را، راه اندازی ایستگاه کار همراه با پذیرایی روزانه با شیر و چای گرم، ویژه کارگران فصلی، واقع در پارک شهید صیاد شیرازی (خانواده)، با ۵۵ مترمربع زیربنا و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال، با هدف شناسایی، تشکیل پرونده، ساماندهی و دادن آموزش های تخصصی به آنان با همکاری اداره فنی و حرفه ای در جهت کسب روزی حلال و اشتغال پایدار همراه با بیمه کارگری در فصل های سرما و گرما عنوان کرد و افزود: انبوه‌سازان عزیز می توانند با به کارگیری این کارگران زحمتکش، معرفی شده از طرف شهرداری، از تخفیف های دائم در پرداخت عوارض شهرداری، به میزان ۱۵ تا ۲۰ درصد بهره مند شوند.

وی از مسدود سازی، ایمن سازی و آرام سازی تا بازگشایی مجدد پل کنارگذر مسیر آسیایی خاتم الانبیاء (ص) با انجام آزمایشات سه‌گانه، تطبیق نقشه های اولیه با ستون‌های پل، نمونه گیری از ۱۰ نقطه بابت ضخامت آسفالت و دال و اجرای درز انقطاع طولی به میزان ۶۹ متر و عرضی ۱۲۰ متر، همراه با جابجایی تیرهای برق، جهت تردد زائرین امام رضا (ع)، مسافرین و همشهریان عزیز با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال در دهه فجر خبر داد و گفت: پیاده روسازی و همسطح سازی محور مرکزی، حدفاصل بین پل کشاورزان تا میدان شهدا، شامل عملیات عمرانی و نصب تجهیزات و مبلمان شهری با اعتباری بالغ بر ١۵ میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال و همچنین انتقال و توسعه کارگاه تولیدی فرآورده‌های بتنی به واسطه آلودگی صوتی و محیطی به خارج از شهر به جهت گلایه مردم ساکن در محل، در مجموعه کارخانه آسفالت با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال است که در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

شهردار شیروان از راه‌اندازی اولین بازار خودروی استان، در حاشیه بلوار خاتم الانبیاء (ص)، جنب تالار بقراط، با هدف خرید و فروش خودرو در روز جمعه و روز بازار در سایر روزهای هفته، به منظور ساماندهی دستفروشان و وانت بارهای سطح شهر، در فضایی با عرصه زمین شهرداری، به میزان ۲۸۰۰ متر مربع و عرصه زمین سرمایه گذار، به میزان ۵۵۰۰ متر مربع، همراه با ۱۶۰ مترمربع زیربنا، شامل دفاتر پلیس راهور، تشخیص رنگ، پلاک گذاری، اتاق اصناف، دفتر مدیریت شهرداری، نمازخانه و سرویس بهداشتی، با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال خبر داد.

احمدی گفت: احداث آبنمای کوهستان پارک شیرکوه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری و محل توقف مسافرین با ۲۷۰ متر مربع سطح اشغال، شامل عملیات عمرانی و نصب تجهیزات با هزینه ای بالغ بر ۹ میلیارد ریال، همراه با زمین چمن کشتی، احداث رینگ بوکس به نام زنده یاد نوروز خوشروزی در مجموعه فرهنگی تفریحی و ورزشی پارک کوثر با ۳۳۰ متر مربع عرصه و ۴۶ متر مربع محل سکو با اعتباری بالغ بر 570 میلیون ریال و احداث پناهگاه حیوانات بی پناه، با هدف جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای شهروندان، در جاده خانلق (کارخانه آسفالت قدیم)، به مساحت دو هزار مترمربع عرصه، دارای اتاق های استقرار دامپزشک، قرنطینه، انجام معاینات، واکسیناسیون، عقیم سازی، همراه با نهال کاری و آبیاری قطره ای، با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال، از دیگر پروژه هایی است که در دهه فجر افتتاح خواهند شد.

وی همچنین از راه اندازی کارگاه تولید داخلی و ساخت انواع تجهیزات و قطعات ایمنی واقع در ساختمان آتش نشانی مرکزی، توسط نیروهای توانمند آتش نشانی شهرداری شیروان با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد و افزود: بسیاری از وسایل مورد نیاز آتش نشانی، از قبیل سرنازل سپر آبی، دیلم هالیگان، انبر حیوان گیر، مانیتور عنکبوتی ثابت، انبر مارگیر که باید خارج از شهرستان خریداری شود، توسط نیروهای توانمند آتش نشانی در همین شهرستان تولید می شود که در صورت حمایت‌های لازم می‌تواند به تولید انبوه برسد و نیازهای سایر شهرستان های استان را نیز تامین کند.

شهردار شیروان در پایان از اصحاب رسانه به عنوان نمایندگان افکار عمومی یاد کرد و گفت: نیازسنجی از محلات یک کار علمی است و می تواند در روند رو به رشد شهرستان شیروان که متصور است کمک کند. بنابراین تمام هم و غم ها و بسیاری از مطالبات مردمی که به گوش شما اصحاب رسانه می رسد باید با نقد مشفقانه به ما رسانده شود و از طرفی هم با دریافت اطلاعات لازم از طرف شهرداری، اطلاع‌رسانی درست به مردم ارائه شود.

احمدی در پایان از همه همشهریان عزیز درخواست کرد با دریافت و نصب اپلیکیشن از سامانه شهرداری و همچنین با شماره گیری ۱۳۷ و ارائه پیشنهادات لازم شهرداری را در انجام فعالیت های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ... یاری کنند.

بازدید اصحاب رسانه از پروژه های در حال بهره برداری شهرداری شیروان با حضور محمد محمدزاده قانعی رئیس شورای شهر شیروان، مهدی حسنی قلعه حسن، محمود رشیدی، حسن اسکندریان، عقیل آریان فرد از اعضای این شورا، مشاورین، مدیر روابط عمومی و ... انجام پذیرفت.

لازم به یادآوری است که در دهه فجر سال جاری، ١٢ پروژه مختلف توسط شهرداری شیروان، با اعتباری بالغ بر ١۴۶ میلیارد و ٣۶٠ میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار