امروز گلها را زیباتر ببینید

همدان(پانا)- از سال 1384 با درخواست اتحادیه گل و گیاه کشور و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی 25 خرداد ماه به عنوان روز ملّی گل نامگذاری شد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
امروز گلها را زیباتر ببینید

پرورش گل و گیاه یکی از زیباترین مشاغلی است که افراد بسیاری به آن علاقمند هستند. در روز ملّی گل و گیاه هر ساله در شهر های مختلف استان همدان نمایشگاه هایی برپا می شد که امسال به دلیل شیوع کرونا این نمایشگاه ها برگزار نشده است.

در سالهای گذشته نمایشگاه بین المللی همدان شاهد حضور فعالان عرصه گل و گیاه از سراسر استان بود که دو سال است به دلیل شیوع کرونا این نمایشگاه دیگر برپا نمی شود.

امسال به بهانه روز ملّی گل و گیاه پانا به گفتگو با یکی از فعالان این حوزه پرداخته است.

این فعال عرصه گل و گیاه در رابطه با قدمت استفاده از گل و گیاه به پانا گفت:«برای اولین بار مصریان بودند که از گل برای تزئین و زینت استفاده کردند. همچنین استفاده از گل در ایران به دوره داریوش برمی گردد. بسیاری از سنگ نگاره‌های باستانی گواه این هستند که ایرانیان باستان در جشن های خود از گل استفاده می کردند.»

وی در خصوص شروع فعالیت خود عنوان کرد:«خانواده و اقوام ما همه در این زمینه فعالیت داشتند و من نیز از کودکی در میان گل و گیاه بزرگ شده بودم. همین شد که من وارد این شغل شدم. در کودکی همراه با پدرم کار می کردم اما پس از ازدواج خودم به طور مستقل شروع به فعالیت کردم.»

او در رابطه با حس و حال خود نسبت به گیاهان و گل‌ها و نسبت به شغل خود بیان کرد:« اینکه شما در تمام فصول سال در میان گل‌ها و گیاهان باشید، حس طراوت و شادابی به شما می دهد. اما با گذشت زمان این حس برای شما عادی می شود. حتی شاید به جایی برسد که از کار خود دلزده شوید. اما در زمستان حس خوبی است که همه جا خالی از گیاهان و گل‌ها است اما گل‌ها و گیاهان ما در گلخانه شاداب و سرسبز هستند.»

وی به افرادی که می خواهند این شغل را شروع کنند پیشنهاد کرد:« این شغل را اگر در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها شروع کنند بهتر است چون درآمد بهتری دارد. همچنین این شغل به سرمایه زیادی نیاز ندارد و با سرمایه ای اندک هم می توان آن را شروع کرد.»

خبرنگار:فاطمه غیاثوند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار