مرتضوی مطرح کرد؛

اختصاص۵۵۰ میلیارد تومان برای نجات رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت

تهران (پانا) - معاون اجرایی رئیس‌جمهوری بر پیگیری و اجرای دستور آیت‌الله رئیسی برای احیای تالاب انزلی و نجات رودخانه‌های گوهررود و زرجوب تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص۵۵۰ میلیارد تومان برای نجات رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سید صولت مرتضوی روز دوشنبه در بازدید از رودخانه گوهر رود رشت اظهار داشت: رئیس جمهور پس از بازدید از سطح شهر رشت نسبت به وضعیت تالاب انزلی نگرانی‌هایی پیدا کردند و لذا دستور دادند کمیته احیای تالاب انزلی و نجات گوهر رود و زرجوب تشکیل شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر پیگیری دستورات رئیس جمهور در مورد احیای تالاب انزلی و نجات دو رودخانه گوهر رود و زرجوب، افزود: امروز اولین جلسه کمیته احیای تالاب انزلی و نجات دو رودخانه گوهر رود و زرجوب رشت تشکیل شده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از تالاب و دو رودخانه مدنظر انجام شد، مشاهده کردیم که بخش اعظمی از فاضلاب و آب‌های سطحی شهر وارد این دو رودخانه می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: در سفر رئیس جمهور مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات فاضلاب شهری رشت مصوب شد. همچنین مقرر شد با مساعدت سازمان برنامه و بودجه ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به اجرای این مصوبه تخصیص یابد تا این طرح در زمان تعیین شده یعنی تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

مرتضوی تصریح کرد: با اجرای اقدامات در نظر گرفته شده تالاب انزلی و دو رودخانه گوهر رود و زرجوب از تهدید آب‌های آلوده نجات پیدا خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار