گازرسانی به 98 درصد مردم روستاهای فارس

شیراز (پانا) - مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی ۳ شهر، ۸۹ روستا و ۳۴۰ واحد صنعتی عمده و جزئی همزمان با چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب در فارس خبر داد و افزود این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۸۲۱ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری هستند.

کد مطلب: ۱۲۵۲۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
گازرسانی به 98 درصد مردم روستاهای فارس

غلامعباس حسینی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این پروژه‌ها موجب بهره‌مندی بیش از ۲۰ هزار و ۶۰۰ خانوار از نعمت گاز می‌شود، گفت: همزمان با دهه فجر عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۹ روستا نیز آغاز می‌شود.

در استان فارس با اجرای ۳۲ هزار و ۵۷۸ کیلومتر شبکه گاز بیش از یک میلیون و ۶۳۶ هزار مشترک گاز وجود دارد که در مجموع تعداد علمک‌های گاز نصب شده در این استان را می‌توان ۸۷۶ هزار و ۳۳۲۱ مورد برشمرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به اینکه از ۱۱۶ شهر استان فارس ۱۱۰ مورد گازرسانی شده است، افزود: هم اکنون ضریب بهره‌مندی جامعه شهری از نعمت گاز در استان فارس ۹۹‌.۲ درصد است.

وی ادامه داد: ۶ شهر استان شامل رستاق، دهرم، بنارویه، جویم ، دهیه و کوره در دست اجرای گازرسانی است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه از مجموع ۳ هزار و ۶۵۲ روستای کل استان فارس، ۲۴۸۲ روستا گازرسانی شده است، اظهار کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های دهه فجر این آمار به ۲ هزار و ۲۵۱ مورد می‌رسد که ضریب بهره‌مندی جامعه روستایی از نعمت گاز برابر با ۹۸ درصد می‌شود.
به گفته حسینی هم اکنون با توجه به ضریب بهره‌مندی جامعه روستایی فارس که بالای ۹۵ درصد است، این استان جزء استان‌های سبز است و ۳۲ شهرستان از ۳۶ شهرستان استان سبز هستند و تا نیمه اول سال آینده کل شهرستان‌های فارس گازدار می‌شوند.

وی در خصوص مطالبات شرکت گاز استان فارس گفت: مشترکین خانگی ۶۲ میلیارد تومان، مشترکین تجاری ۴۲ میلیارد تومان و صنایع فولاد ۱۹۰ میلیارد و صنعت سیمان ۱۲۵ میلیارد تومان به شرکت گاز بدهکار هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار