نماینده زابل: انتقال میز تعامل با افغانستان از وزارت نیرو به وزارت صمت درست نیست

تهران (پانا) - نماینده مردم زابل در مجلس گفت انتقال میز تعامل با افغانستان از وزارت نیرو به وزارت صمت درست نیست و غلبه نگاه صرف اقتصادی بدون توجه به حقآبه رودخانه هیرمند اشتباه راهبردی است؛ می‌طلبد در این تصمیم تجدیدنظر شود.

کد مطلب: ۱۲۵۱۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
نماینده زابل: انتقال میز تعامل با افغانستان از وزارت نیرو به وزارت صمت درست نیست

محمد سرگزی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 10 بهمن) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی از تلاش و مجاهدت‌های شبانه روزی فرمانده و نیروهای انتظامی استان سیستان و بلوچستان برای حفظ و تامین امنیت استان تشکر کرد و همچنین با تشکر از اقدامات ارزشمند رئیس جمهوری، گفت: انتقال میز تعامل با افغانستان از وزارت نیرو به وزارت صمت درست نیست و غلبه نگاه صرف اقتصادی بدون توجه به حقآبه رودخانه هیرمند اشتباه راهبردی است؛ می‌طلبد در این تصمیم تجدیدنظر شود.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس خطاب به مخبر معاون اول رئیس‌جمهویر، گفت: سهم فرهنگ در مصوبات سفرهای استانی تنها سیمان، آهن و میلگرد نیست بلکه برای فعالیت‌های فرهنگی باید اعتبار تخصیص داد.

وی خطاب به وزیر ورزش، ادامه داد: از حضور شما در حوزه سیستان بیش از 3 ماه می‌گذرد و هنوز هیچ یک از وعده‌های شما مبنی بر حمایت از ورزشکاران محقق نشده است منتظر اجرای عدالت در حوزه ورزش استان سیستان و بلوچستان هستیم.

سرگزی خطاب به وزیر نفت، یادآور شد: از منابعی که در اختیار شما در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برای مناطق محروم قرار دارد تاکنون چه اندازه به استان سیستان و بلوچستان و همچنین حوزه سیستان اختصاص داده شده است؛ بنابر اطلاعات موجود تاکنون هیچ اعتباری برای حوزه سیستان اختصاص نیافته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به وزیر دفاع، گفت: بهبود وضعیت معیشتی نیروهای مسلح یکی از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب است، نیاز است این مهم در دستورکار جدی شما قرار گیرد و همچنین نمایندگان در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 به این مهم توجه کنند.

وی خطاب به رئیس‌جمهوری، خواستار تغییر بانیان وضع موجود شد و تصریح کرد: عدم تغییر این افراد نگرانی‌هایی را برای مردم فراهم کرده بنابراین می‌طلبد به وزرا تاکید کنید نسبت به تغییر این افراد اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار