در دی ماه ۱۴۰۰ رقم خورد؛

احراز هویت بیش از ۷۲ هزار سهام‌دار در سامانه سجام

تهران (پانا) - تازه‌ترین آمارهای منتشر شده توسط سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می‌دهد در دی‌ماه امسال ۷۲ هزار و ۸۰۳ نفر سهام‌دار در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) احراز هویت شدند.

کد مطلب: ۱۲۵۱۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
احراز هویت بیش از ۷۲ هزار سهام‌دار در سامانه سجام

به گزارش از شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، بر اساس اطلاعات گزارش ماهانه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص دی ماه امسال، تعداد ۵۵ هزار و ۸۹۱ ثبت‌نام از سوی سرمایه‌گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه سجام انجام شده و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۷۰ هزار سهامدار در این ماه به ۷۲ هزار و ۸۰۳ مورد رسیده است.

بر اساس آمار منتشر شده، در آذر ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه سجام ۶۰ هزار و ۲۶ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۷۹ هزار و ۳۹۵ مورد بوده است.

۵ استان پیشتاز ثبت‌نام در سجام

همچنین بر اساس این گزارش، بررسی تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه سجام در دی‌ماه امسال به تفکیک هر استان حاکی از آن است که پنج استان تهران با ۱۴ هزار و ۲۶۶ مورد، آذربایجان غربی با چهار هزار و ۴۴۹ مورد، اصفهان با سه‌هزار و ۸۴۹ مورد، خراسان رضوی با ۲ هزار و ۹۴۰ مورد و کردستان با ۲ هزار و ۷۲۵ مورد در صدر بیشترین ثبت‌نام شده‌ها در کل کشور قرار دارند.

۵ استان با کم‌ترین ثبت نام در سجام

از سوی دیگر، بر اساس آمارهای منتشر شده، پنج استان ایلام با ۲۴۱، خراسان جنوبی با ۲۸۳، چهارمحال و بختیاری با ۳۳۱، بوشهر با ۳۶۶ و اردبیل با ۳۹۱ مورد در انتهای فهرست کمترین ثبت نام شده‌ها در سامانه سجام در بین استان ها قرار دارند.

بر اساس این گزارش، سامانه سجام، به‌منظور الکترونیک و خودکار کردن فرآیند جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است و عملیاتی شدن این سامانه موجب افزایش دقت، سرعت و بهره وری در زمینه جمع آوری اطلاعات و ارائه خدمات عمومی و مهم تر از همه، یکپارچگی سامانه های اطلاعاتی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار