رقابت بیش از یک هزار و ۲۴۰ دانش‌آموز ناحیه یک شیراز در مرحله اول المپیادهای علمی کشور

شیراز(پانا) - کارشناس مسئول سنجش و ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز از برگزاری اولین مرحله آزمون المپیادهای علمی کشور از یکشنبه ۳ بهمن‌ماه با حضور بیش از یک هزار و ۲۴۰ دانش‌آموز این ناحیه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
رقابت بیش از یک هزار و ۲۴۰ دانش‌آموز ناحیه یک شیراز در مرحله اول المپیادهای علمی کشور

رستم شفیعی در گفت و گو با پانا افزود: آزمون‌های مرحله اول المپیادهای علمی کشور بصورت هم زمان در داخل و خارج از کشور برای دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود،این آزمون ها از تاریخ ۳ بهمن‌ماه شروع شده و تا ۸ بهمن‌ماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در ۱۳ رشته شامل کامپیوتر، جغرافیا، علوم زمین، شیمی، تفکر و کارآفرینی، نجوم و اختر فیزیک، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، اقتصاد و مدیریت، ادبیات، علوم و فناوری نانو با هم به رقابت می پردازند.
کارشناس مسئول سنجش و ارزشیابی تحصیلی بیان کرد: آمار کل دانش‌آموزان شرکت کننده ناحیه یک شیراز در المپیاد‌های علمی کشور ۱۲۴۵ نفر است که از این تعداد ۴۴۴ دانش‌آموز پسر و ۸۰۱ دانش‌آموز دختر هستند.
وی گفت: نتایج مرحله اول المپیادها در اسفند ماه ۱۴۰۰ اعلام و پذیرفته‌شدگان نهایی مرحله اول در اردیبهشت ۱۴۰۱ باهم به رقابت می‌پردازند و در نهایت دارندگان مدال طلای کشوری در المپیاد جهانی شرکت خواهند کرد.
دارندگان مدال طلای المپیادهای ادبی، ریاضی، زیست‌شناسی، شیمی، نجوم و اختر فیزیک، کامپیوتر و فیزیک پس از اخذ دیپلم دوره متوسطه مطابق با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از شرکت در کنکور سراسری در زیرگروه مربوط،معاف بوده و برای ادامه تحصیل در رشته انتخابی در زیر گروه مربوط، به دانشگاه مورد نظرشان معرفی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار