در شهرستان پارسیان برگزار شد:

آیین افتتاحیه مجلس دانش‌آموزی

هرمزگان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش پارسیان در آیین افتتاحیه مجلس دانش‌آموزی و در جمع روسای شورای دانش‌آموزی مدارس گفت دانش‌آموزان بدانند شورای دانش‌آموزی یکی از ارکان مهم در مدرسه محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۱۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
آیین افتتاحیه مجلس دانش‌آموزی

مسعود مهرانی گفت: دانش آموزان عضو شورای مدرسه ضمن اینکه باید قدر و ارزش جایگاه خود را بدانند، نمایندگان حاضر در مجلس دانش آموزی نیز حتما دستورالعمل شورای دانش آموزی مدرسه را مطالعه کنند و فلسفه تشکیل این تشکل دانش آموزی را که نهایتا به مجلس دانش آموزی در کشوری ختم می شود را خوب بفهمند و درک کنند.

مدیر آموزش و پرورش پارسیان، به اهمیت نقش مجلس دانش آموزی شهرستان اشاره کرد و در این راستا از برگزاری نشست با هیات رئیسه مجالس دانش آموزی دختران و پسران در آینده ای نزدیک خبر داد.

مذکور نوزاد، معاون پرورشی و تربیت بدنی نیز که در جمع نمایندگان حضور یافته بود، پس از شنیدن سخنان چند دانش آموز به نمایندگی از جمع حاضر گفت: یکی از اهداف تشکیل مجلس دانش آموزی مطالبه گری است که دانش آموزان باید بتوانند مسائل مربوط به مدارس را با مسئولین در میان گذاشته و پیگیر امور باشند و مطمئن باشند حرف هایشان شنیده می شود و بارها بوده سخن یک عضو شورا نافذتر از مدیر مدرسه بوده و تبدیل به مصوبه شده است.

حسین عباسیان، مدیر سازمان دانش آموزی پارسیان نیز در ابتدا ضمن خوش آمد گویی به نمایندگان گفت: با توجه به اهمیت نقش شوراهای دانش آموزی در مدارس، از سوی وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفته شد برای اولین بار شاهد تشکیل مجلس دانش آموزی در سطح شهرستان ها باشیم. بنابراین امروز با برگزاری افتتاحیه مجلس دانش آموزی، دختران و پسران دانش آموز به عنوان نماینده رسما کار خود را آغاز خواهند کرد.

لازم به ذکر است آیین افتتاحیه مجالس دانش آموزی در مناطق سراسر کشور با حضور ۲۵ دانش آموز دختر و ۲۵ دانش آموز پسر در حال برگزاری است و در پارسیان نیز طبق دستور العمل پس از برگزاری انتخابات پنج نفر در هر دو مجلس به عنوان هیات رئیسه مشخص شدند و دو نماینده دختر و پسر که بالاترین رای را کسب کرده اند در مجلس دانش آموزی استان هرمزگان حضور خواهند یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار