افزایش پرخاشگری در نوجوانان از تأثیرات بازی‌های رایانه‌ای است

ملارد (پانا) - یک مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل اجتماعی در کارگاه توانمندسازی والدین بر ضررهای بازی‌های رایانه‌ای و تأثیر آنها بر میزان پرخاشگری کودکان و نوجوانان و ایجاد مشکلات جسمی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش پرخاشگری در نوجوانان  از تأثیرات بازی‌های رایانه‌ای است

کارگاه توانمندسازی والدین با همت کارشناسی مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در سالن اجتماعات پارک مشاهیر برگزار شد.

در این کارگاه، محمدحسین خدادادی در مورد دانش‌آموزان و ارتباط آن‌ها با فضای مجازی و سایبری گفت: از زمانی که برنامه‌های اجتماعی وارد زندگی ما شدند، ما برده شبکه اجتماعی شدیم و اصولاً کاربران شبکه اجتماعی با مدیران شبکه اجتماعی با یکدیگر رابطه خالق و مخلوقی دارند، شبکه‌های اجتماعی وارد زندگی ما شد و زندگی ما را تحت تاثیر قرار داد.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد از کودکان و نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال به شدت تاثیرپذیر هستند و همه به اینترنت دسترسی دارند، ۵۸ درصد کودکان و نوجوانان در جهان از بازی‌های رایانه‌ای استفاده کردند و با این فضا کاملا آشنا هستند.

این مدرس دانشگاه و مسائل اجتماعی اضافه کرد: ساده‌ترین آسیب‌های بازی رایانه‌ای همان آسیب‌های فیزیکی از جمله خشکی چشم و انحراف اسکلتی و حرکتی است، تقویت حس پرخاشگری و تنبلی ذهن آسیب‌های جدی است که در پی استفاده افراطی از فضای مجازی اتفاق می‌افتد.

خدادادی تشریح کرد: هنگامی که یک ابزار وارد زندگی ما می‌شود ما باید نحوه استفاده از آن را بلد باشیم، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم به همین صورت هستند، افت تحصیلی نیز مشکل شایعی است که در بین دانش‌آموزان مشاهده می‌شود.

وی در مورد راهکار بالا بردن امنیت نوجوانان در فضای مجازی گفت: یک سری اپلیکیشن وجود دارد که قدرت تسلط والدین بر روی صفحه گوشی فرزندشان را ایجاد می‌کند.

این مدرس کارگاه توانمندسازی والدین برای برقراری سلامت و استفاده بهتر فرزندان از فضای مجازی پیشنهاد کرد: برقراری روابط دوستانه با فرزند، باخبر شدن از روابط او در فضای‌ مجازی، آموزش رفتار‌های مناسب در فضای مجازی از جمله این راهکارهاست.

وی خاطرنشان کرد: اجازه دهید تا فرزندتان بداند که شما او را مورد کنترل قرار می‌دهید، به فرزندانمان یاد دهیم که با اکانت‌های ناشناس پیام ندهند و هرگز اجازه ندهید که افراد ناشناس عکس‌ها و فایل‌های شخصی شما را مشاهده کنند، مواجهه با محتواهای ناخواسته نیز می‌تواند باعث ایجاد اختلال در روابط نوجوان و کودک شود، موضوع اصلی در فضای مجازی سرقت اطلاعات است که در میان بسیاری از نوجوانان و کودکان شایع است.

خبرنگار دانش‌آموز: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار