ب‍رگزاری کارگاه توانمندسازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس شهرستان عباس‌آباد

عباس آباد (پانا) - صبح امروز کارگاه توانمندسازی معاونین و مربیان پرورشی با حضور مدیر، معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان عباس‌آباد و اساتید هنر و ادبیات نمایشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
ب‍رگزاری  کارگاه توانمندسازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس شهرستان عباس‌آباد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان عباس آباد، در جمع معاونین و مربیان پرورشی با اشاره به ساحت‌های شش‌گانه در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش که عبارت هستند از:۱- ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، ۲-ساحت تربیت اقتصادی و حرفه­ای، ۳-ساحت تربیت علمی و فناوری، ۴- ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی، ۵- ساحت تربیت زیستی و بدنی، ۶-ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری برشمرد و افزود: مدرسه محل آموزش و تربیت تک‌بعدی نیست، به همین دلیل تعلیم و تربیت باید چندوجهی انجام شود و آموزش‌ها به نحوی باشد که دانش‌آموز پس از خروج از دستگاه تعلیم و تربیت بتواند با روحیه، با اخلاق، آزادمنشانه و عالمانه در جامعه زندگی کند.

محمد یوسف مهرقاسمی، نقش تربیت در دست‌یابی آگاهانه و آزادانه انسان به هستی متعالی و جاودانه و نیل به حیات طیبه را بسیار مهم و اساسی دانست و شهید سلیمانی را بعنوان یک شخصیت تربیت یافته تمام ساحتی و مصداق بارزی از یک انسان متعالی یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه جوامعی که به نظام تعلیم و تربیت ‌به‌عنوان عامل بازدارندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه دارند، موفقیت مطلوب‌تری را کسب کرده‌اند، گفت:
هنر تأثیرگذارترین ابزار برای فرهنگ‌سازی و درمان بسیاری از آسیب ها در جامعه است و در حوزه درمان معضلات اجتماعی نیز تاثیر بسزایی دارد. هنر مهارتی است که می‌توان از طریق آن، یا با زبان آن هر پیامی را به شکل ساده، سریع، روان و قابل فهم و درک برای اقشار مختلف جامعه انتقال داد.

سپس اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن در کلاس توانمندسازی معاونین و مربیان پرورشی به بیان جایگاه هنر و نقش هنر در زندگی بشر و جامعه انسانی پرداختند.

محمد مردانی خبرنگار پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار