۱۲۰ کیلومتر شبکه برق شهرستان نایین نیازمند اصلاح و بهسازی است

اصفهان (پانا) - مدیر امور برق شهرستان نایین گفت برای اصلاح و بهسازی ۱۲۰ کیلومتر شبکه برق شهرستان نایین بیش از ۱۰ میلیارد تومان نیاز است.

کد مطلب: ۱۲۴۷۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۲۰ کیلومتر شبکه برق شهرستان نایین نیازمند اصلاح و بهسازی است

اسماعیل محمدی نصیری، مدیر امور برق شهرستان نایین گفت: در مجموع ۴۶۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در شهرستان وجود دارد که از این رقم ۱۴۰ کیلومتر آن به کابل خودنگهدار تبدیل شده و ۳۲۰ کیلومتر آن نیز باقی وی گفت: ۱۴۰ کیلومتر طی ۱۰ سال گذشته اصلاح و بازسازی شده است.

نصیری ادامه داد: هزینه کابل و اجرای ۳۲۰ کیلومتر در حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

نصیری گفت: قرار است تا آذر سال آینده حدود ۱۰ هزار کیلومتر از سیم های مسی شبکه فشار ضعیف سطح استان تبدیل به کابل خودنگهدار شود که در فاز اول ۳۰ کیلومتر از این طرح در شهرستان نایین آغاز شده است.

مدیر امور برق شهرستان نایین تصریح کرد: امسال بیش از پنج کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق با ۶۰۰ میلیون تومان هزینه، اصلاح و بهسازی شده است و تا پایان سال جاری به ۱۷۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (۳۰ تا ۴۰ سال) کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز از جمله مزیت‌های اصلاح شبکه ضعیف برق است.

نصیری با بیان اینکه بهسازی و اصلاح شبکه برق نایین ۳۰ درصد پیشرفت دارد افزود: جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تامین ولتاژ مطمئن مشترکان، اصلاح فرسودگی شبکه برق، توسعه شبکه و تامین برق متقاضیان جدید انشعاب از اهدافی است که با نگاهی جامع محور در بازه‌های زمانی مشخص انجام می‌شود.

وی با اشاره به هوشمندسازی کنتور های مشترکین گفت: طی ۲ سال اخیر ۵۴۲ کنتور برق در شهرستان نایین هوشمندسازی و نصب شده است.

مدیر امور برق شهرستان نایین افزود: با این آمار در مجموع ۷۰ درصد انرژی مصرفی مشترکان به صورت هوشمند قرائت می‌شود.

نصیری هدف از اجرای این طرح را از بین بردن خطای انسانی با قرائت از راه دور، استفاده از اطلاعات کنتورها در طرح‌های گذر از پیک، مشاهده میزان بار مصرفی مشترکان، مشاهده وضعیت لحظه‌ای پارامترهای شبکه مشترک و پایش اطلاعات توان مصرفی مشترکان در بازه‌های مختلف بیان کرد.

وی با اشاره به احداث نیروگاه خورشیدی در شهرستان نایین گفت: از ابتدای امسال پنج نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۵۸ کیلو وات راه ‌اندازی شده است.

نصیری افزود: تا پایان امسال هم ۴۱ نیروگاه با ظرفیت حدود هزار و ۴۰۰ کیلو وات به همراه نیروگاه یک مگاواتی به بهره برداری می رسد.

مدیر امور برق شهرستان نایین بیان کرد: در حال حاضر هر یک کیلو وات نیروگاه خورشیدی حدود ۱۸۰ میلیون ریال هزینه دارد و نیروگاه یک مگاواتی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی با ۱۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ نفر متقاضی احداث نیروگاه خورشیدی در نایین هستند افزود: از ابتدای طرح خرید تضمینی برق تولیدی از نیروگاه‌ های خورشیدی در نایین بیش از ۶ هزار مگاوات ساعت برق از مشترکان خریداری شده است.

نصیری گفت: نیروگاه‌های خورشیدی خانگی در شهرستان ماهانه به طور میانگین ۲ میلیون تومان برای مردم درآمد دارد.

وی افزود: هم اکنون ۳۵ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت هزار و ۱۵۵کیلو وات در شهرستان نایین فعال بوده و ۹۸ کیلو‌ وات از این ظرفیت مربوط به نیروگاه خورشیدی خانگی است.

مدیر امور برق شهرستان نایین خاطرنشان کرد: استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین برق خانه‌ها، چند سالی است در دستور کار قرار گرفته و به گفته مسوولان امسال ۱۸۰ مگاوات ساعت برق از این طریق تولید شده است.

نصیری اظهار کرد: شهرستان نایین با دارا بودن اقلیم‌ کویری شاهد تعداد روزهای آفتابی زیادی در طول سال است، ظرفیتی که می‌تواند منجر به توسعه استفاده از انرژی خورشیدی شود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت نیروگاه های خورشیدی علاوه بر پاک ماندن محیط زیست از هدررفت سوخت‌های فسیلی به عنوان یک منبع مهم تولید انرژی خدادادی جلوگیری می‌شود.

هم اکنون۲۶ هزار مشترک نایینی در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق برخوردارند که از این مجموع حدود ۲۰ هزار مشترک خانگی، سه هزار تجاری و سه هزار صنعتی، تجاری و عمومی هستند.

خبرنگار: مریم دهقانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار