دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر:

استفاده از ظرفیت خیرین در درمان و پیشگیری از اعتیاد کارساز است

تهران (پانا) - دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه درمان و پیشگیری از اعتیاد بسیار کارساز است.

کد مطلب: ۱۲۴۷۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت خیرین در درمان و پیشگیری از اعتیاد کارساز است

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، اسکندر مؤمنی در سفر به خراسان رضوی و در مراسم شروع پروژه احداث مرکز اقامتی معتادان متجاهر موسوم به ماده ۱۶ در این استان با بیان اینکه هیچ گریزی نداریم جز اینکه پیشگیری را در اولویت قرار دهیم، گفت: باید نوجوانان و دانش‌آموزان در اولویت برنامه‌های پیشگیرانه قرار گیرند؛ اگر تلاش کنیم یک نفر معتاد نشود، گرفتاری‌های بعدی آن نیز اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به آیه ۳۲ سوره مائده گفت: خداوند در قرآن فرموده است هرکس انسانی را نجات دهد، گویا همه مردم جامعه را نجات داده است، بنابراین حوزه ساماندهی معتادان متجاهر نیازمند جلب کمک‌های خیرین است و باید بستر آن فراهم شود؛ زیرا یک معتاد چندین نفر و خانواده‌های زیادی را گرفتار می‌کند، در واقع استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه درمان و پیشگیری از اعتیاد بسیار کارساز است.

دبیرکل ستاد بیان کرد: معتادان، انسان و هم نوع ما هستند و روا نیست که در خیابان‌ها و پارک‌ها بخوابند و حداقل حق آنان است که وقتی به جایی رسیده‌اند که خانواده‌ها ترکشان کرده‌اند، دولت و حاکمیت آنان را ساماندهی کند.

مؤمنی تصریح کرد: خیرین در تمامی حوزه‌هایی که مردم در اجتماع با آن سرکار و دارند، فعال هستند، در واقع راهکار حل پدیده‌های اجتماعی مشارکت مردمی و حضور سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین می‌باشند.

وی اظهار کرد: در این مرکز علاوه بر اینکه تعدادی از افراد دارای سرپناه می‌شوند و درمانشان آغاز می‌شود؛ یک فرهنگی ایجاد می‌شود تا افرادی که مایل و امکانش را دارند، به میدان بیایند.

دبیرکل ستاد بیان کرد: به طور مثال در تبریز، معتاد متجاهر وجود ندارد یا به ندرت دیده می‌شود؛ چرا که در این امر، ۹۵ درصد حاصل تلاش خیرین و مردم است. خیرین محصولات افراد بهبودیافته از اعتیاد را در زمینه کفش و فرش خریداری می‌کنند و حتی صادرات این محصولات نیز به آذربایجان نیز در حال انجام است.

مؤمنی گفت: در قم نیز بسیاری از تسبیح‌ها توسط افراد بهبودیافته ساخته می‌شوند و با کمک خیرین خریداری و در بازار به فروش می‌رسند و این باعث می‌شود که این‌گونه افراد هم دارای درآمد باشند و هم بعد از خروج از مراکز درمانی، بتوانند با مهارتی که فراگرفته‌اند، وارد بازار کار شوند.

وی در پایان بیان کرد: امروز گام نخست برداشته شده است و بدون تردید این کارها، کارهای بزرگی است و ذخیره آخرت تمام کسانی است که در این حوزه در حال تلاش هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار