رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

سازمان فرهنگی و هنری از کدام فیلم‌های سینمایی حمایت می‌کند؟

امرودی: کمیته‌ای برای اولویت‌بندی اماکن ناایمن تشکیل شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت که از سال 93 هیچ فیلم سینمایی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تولید نشده است.

کد مطلب: ۱۲۴۶۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
سازمان فرهنگی و هنری از کدام فیلم‌های سینمایی حمایت می‌کند؟

میثم امرودی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این پرسش که این انتقاد همیشه وجود داشته که سازمان فرهنگی و هنری از برخی فیلم‌های سینمایی حمایت مالی کرده که نسبتی با ماموریت‌های شهرداری و شهری نداشته‌اند، گفت:‌ «از سال 93 هیچ فیلمی در سازمان تولید نشده است و امسال نیز تنها مشارکتی در تولید یک فیلم سینمایی انجام شده که بدون قرار قبلی بوده و یک سوژه عاطفی و خانوادگی دارد که توضیحاتی بیشتری درخصوص آن نمی‌دهم تا برای جشنواره فیلم فجر تازه بماند. بهروز شعیبی کارگردانی این اثر را بر عهده دارد.»

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران درخصوص اینکه سوژه عاطفی و خانوادگی چگونه با موضوعات شهری ارتباط پیدا کرده است، گفت: «در سازمان برای تولید هر محصول فرهنگی طرح‌واره و ایده داریم و در ماموریت‌های سازمان 4 راهبرد اصلی پیش‌بینی شده است. حوزه سبک زندگی، هویت ملی، هویت انقلابی و مدیریت تغییرات فرهنگی که در ذیل آن 17 هدف برای سازمان مشخص شده است. عنوان اول سبک زندگی است که 99 درصد آن شامل ماموریت‌های شهرداری می‌شود مانند احترام به همسایه، همسایه‌داری، تفکیک زباله، کاهش زباله، تغییر الگو مصرف زندگی، محیط زیست و... که این اهداف به صورت جدی در فیلم‌هایی که ساخته می‌شود مورد توجه قرار می‌گیرد با فیلمنامه‌نویسان صحبت می‌کنیم که چه اهدافی را از این فیلم دنبال می‌کنیم که یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های ما ماموریت‌های شهری است. همچنین شورایی با حضور معاونت سینمایی ارشاد تشکیل می‌شود که در آن تصمیم‌گیری می‌شود. کدام سازمان براساس ماموریت‌هایی که دارد در این اثر مشارکت کرده یا تولید آن را برعهده بگیرد. بنابراین حمایت از ساخت هر اثری براساس طرح‌واره بررسی می‌شود.»

امرودی درخصوص گزارش خود در صحن شورای شهر تهران درباره چالش‌های برخی بناهایی که مسئولیت آن با سازمان فرهنگی و هنری است، گفت:‌ «این گزارش‌ها مربوط به سال 98 بود. امروز نسبتا خیلی نگرانی نداریم البته نسبت به برخی ساختمان‌ها که خیلی کهنه شدند نگرانی‌هایی وجود دارد. کمیته‌ای در سازمان فرهنگی و هنری شکل گرفته است که اولویت‌بندی می‌کنیم و HSE و تامین امنیت کسانی که از این مجموعه‌ها استفاده می‌کنند از اصلی‌ترین وظایف ما است و برای همین نیز از شورا درخواست تامین هزینه‌های جاری که شامل حقوق و مزایا و نگهداشت است را داشتیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار