عزت‌الهی: مقابل عراق حکم صعود به جام جهانی را امضا می‌کنیم

جایزه پوشکاش برای طارمی قیمه بوشهری برای من

تهران (پانا) -  برای فوتبالیست‌ها، بخصوص آنهایی که حرفه‌ای بازی می‌کنند، تعطیلات نیم‌فصل بهترین زمان است تا استراحت کنند، سری به خانواده بزنند و یا فارغ از فوتبال دورانی متفاوت را سپری کنند. سعید عزت‌اللهی هم از این قاعده مستثنی نیست.

کد مطلب: ۱۲۴۶۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
عزت‌الهی: مقابل عراق حکم صعود به جام جهانی را امضا می‌کنیم

به گزارش ایران ورزشی، هافبک شماره 6 تیم ملی که عادت داشت در تعطیلات به انزلی بیاید و کنار اقوام و دوستانش باشد، این بار انگلیس را برای استراحت انتخاب کرده و البته همراه خانواده با این کشور سفر کرده است. او در گفت‌و‌گو با ایران ورزشی، کمی متفاوت صحبت کرده، از حالت کلیشه‌ای در آمده و بیشتر به سؤال‌هایی در زمینه تعطیلات، واکسن، جایزه پوشکاش و همراهی با خانواده پاسخ داده است.

برای فوتبالیست‌هایی مثل شما که حرفه‌ای بازی می‌کنید و در لیگ‌های اروپایی حضور دارید، تعطیلات نیم‌فصل بهترین زمان برای حضور در ایران است. شما تعطیلات را کجا گذراندی. کدام کشورها رفتی و تمرین را چطور انجام دادی تا از آمادگی دور نباشی؟

تعطیلات را به انگلیس رفتم و خانواده‌ام را آنجا دیدم. تمرینات را هم به طور اختصاصی انجام دادم و امیدوارم با حضور در دانمارک هم بتوانم به آمادگی برسم و برای نیم‌فصل دوم مهیا شوم.

به انگلیس که رفتی بحث واکسن چطور بود و کرونا شرایط استراحت را برایت سخت نکرد؟

درباره واکسن که همه جا سختگیری هست. به این خاطر که ابتلا افزایش پیدا کرده. و من هم در تعطیلات بیشتر مراعات کردم. کمتر بیرون رفتم و بیشتر سعی کردم وقتم را با خانواده بگذرانم. خیلی کم از خانه خارج شدم و البته امید دارم کرونا در جهان کمتر شود و مردم به زندگی عادی خود برگردند.

در تعطیلات و مسافرت، فوتبالی را هم از نزدیک تماشا کردی؟

متأسفانه نه. به خاطر بحث کرونا و زمان استراحت بیشتر سعی کردم از فوتبال دور باشم. ترجیح دادم بیشتر وقتم را با خانواده سپری کنم و به همین خاطر نتوانستم فوتبالی را از نزدیک ببینم. هر چند از طریق تلویزیون و اخبار نتایج را پیگیری می‌کردم.

تو همیشه به انزلی می‌رفتی و سری به زادگاهت می‌زدی. این بار چرا ایران نیامدی؟

بله ولی چون خانواده‌ام ایران نبودند و خارج از کشور حضور داشتند، تصمیم گرفتم این بار به انزلی نروم. ان‌شاءا... در ماه‌های آینده و وقتی مرخصی داشتم به انزلی سر می‌زنم. دلم هم واقعاً برای شهر و دوستانم تنگ شده است.

یک سؤال فان. دلت برای لوبیاپلو تنگ نشده؟

نه. خدا را شکر مادرم اینجا بود و زحمت کشید برایم درست کرد. به همین خاطر از دلتنگی لوبیاپلو در آمدم.(می‌خندد)

از چه زمانی تمرینات را با وایله شروع می‌کنی؟

تمرینات قرار است از 13 ژانویه در دانمارک شروع ‌شود. بعد هم در ترکیه اردو داریم و از ماه بعد دوباره بازی‌های ما از سر گرفته می‌شود.

با توجه به رتبه‌ای که در جدول دارید و قعرنشین هستید، فکر می‌کنی در لیگ دانمارک می‌مانید؟

خیر شرایط خیلی سخت است اما شانس این را داریم که در لیگ بمانیم. البته به شرطی که سخت تلاش کنیم و بتوانیم تمام امتیازها را جمع کنیم. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا این اتفاق بیفتد. هنوز چند بازی از لیگ مانده و البته بعد از آن پلی‌آف آغاز می‌شود. پلی‌آف بقا فرصت خوبی است تا بتوانیم امتیازهای از دست رفته را جبران کنیم و در لیگ بمانیم. خیلی خوشبین هستم که چنین اتفاقی را رقم بزنیم.

یک سؤال هم درباره‌ فضای مجازی و بخصوص حالا که در تعطیلات هم هستی. در طول روز چقدر از وقتت را به فضای مجازی اختصاص می‌دهی و این ماجرا تا چه حد از جنبه مثبت و آموزشی روی فوتبالت تأثیر گذاشته؟

فضای مجازی به نظر من اگر در مسیر درست باشد، خیلی جاها می‌تواند به بازیکنان کمک کند. خیلی صفحه‌ها هستند که از نظر آموزشی برای ما فوتبالیست‌ها می‌توانند یک شرایط آرمانی را رقم بزنند. خودم اصولاً خیلی و کل روز اهل فضای مجازی نیستم اما برخی اوقات اخبار و مطالب را می‌خوانم و دنبال می‌کنم. سعی می‌کنم نکته‌هایی را که خوب است بردارم و از آنها استفاده کنم. خیلی وقت‌ها همچنین موضوعی را تجربه کرده‌ام. مثلاً مطالب و نکته‌هایی از فوتبال بوده که آن را در فضای مجازی دیده و در زمین پیاده کرده‌ام. این موضوع از لحاظ انگیزشی، سختکوشی و فنی گاهی ما فوتبالیست‌ها را آگاه خواهد کرد.

با مهدی طارمی ارتباط نزدیکی داری. آیا او می‌تواند جایزه پوشکاش را ببرد؟

هر سه گلی که کاندیدا شده‌اند، به حق اینجا رسیده‌ و فوق‌العاده بوده‌اند. من امیدوارم مهدی این جایزه را ببرد، چون بعدش می‌توانم از او قیمه بوشهری به‌عنوان شیرینی بگیرم. (می‌خندد) البته جدا از شوخی از ته دل آرزو دارم مهدی این جایزه را به خود اختصاص بدهد و دوباره باعث افتخار فوتبال ایران شود.

با توجه به اینکه تیم ملی اکثر بازی‌های خود را با پیروزی به پایان رسانده و تنها یک امتیاز با صعود فاصله دارد، آیا از حالا می‌توانیم بگوییم که به جام‌جهانی رفته‌ایم؟ آیا در بازی با عراق جشن صعود می‌گیریم؟

ما هم امیدواریم که این اتفاق بیفتد و بتوانیم برابر عراق جشن صعود بگیریم. خیلی از راه صعود را طی کرده‌ایم و حالا هم سعی‌مان این است که برابر عراق حکم صعودمان را امضا کنیم. امیدوارم شرایط کرونایی بهتر شود و این اجازه را به ما بدهد تا هواداران را هم کنار خود داشته باشیم و همراه آنها جشن سومین صعود متوالی به جام جهانی را برگزار و شادی‌مان را با آنها تقسیم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار