نگاهی به فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر/۲

«بدون قرار قبلی» روایتی از زندگی هنرمندان در غربت با امضای بهروز شعیبی

تهران (پانا) - «بدون قرار قبلی» پنجمین ساخته بهروز شعیبی است که روایتگر زندگی هنرمندانی است که در غربت زندگی می‌کنند او که سال گذشته با روز بلوا در جشنواره فجر حضور داشت، این بار با موضوعی تازه سعی دارد هیات داوران را مجاب به دیدن جدی فیلمش کند.

کد مطلب: ۱۲۴۶۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
«بدون قرار قبلی»  روایتی از زندگی هنرمندان در غربت با امضای بهروز شعیبی

بهروز شعیبی کارگردان جوانی است که کار خود را با بازیگری در آژانس شیشه‌ای در سینما آغاز کرد او این روزها با «روز بلوا» که به صورت آنلاین از پلتفرم‌ آنلاین پخش ‌می‌شود تجربه جدیدی از کارنامه کاری خود را دنبال می‌کند.
شعیبی پیش از کارگردانی، کار را با بازیگری آغاز کرده بود او همان جوانی است که در «آژانس شیشه‌ای» حضوری گذرا داشت اما می‌توان عنوان «پله به پله پیشرفت» را به او داد.
وی با اینکه سن کمی دارد اما در حال حاضر مرد همه کاره سینما شده است، کارگردانی می‌کند، تهیه کارهای تلویزیونی و سینمایی را در کارنامه‌اش می‌بیند و بازیگری را نیز که از جوانی با خود همراه دارد و هنوز درسهای کلاس حاج کاظم آژانس شیشه‌ای را در تجربه کاری‌اش دنبال می‌کند.


وی که این روزها با «بدون قرار قبلی» که به تهیه‌کنندگی محمود بابایی است در جشنواره فجر حضور دارد.
«بدون قرار قبلی» پنجمین فیلم سینمایی بهروز شعیبی است که فیلمنامه آن توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب بیگی با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده است.
بهروز شعیبی سال گذشته با فیلم‌سینمایی «روز بلوا» در جشنواره فیلم فجر حاضر شد، این فیلم که به موضوع فساد مالی می‌پردازد، برگرفته از اخبار و شرایط روز جامعه بوده است.
وی درباره ایده ساخت این فیلم عنوان کرده بود؛ «ایده اولیه براساس مشکلات اقتصادی که این چند سال در کشور ما به وجود آمده است، شکل گرفت. این مسائل، من را برای ساخت چنین فیلمی درگیر کرد اما در ابتدا قصد نداشتیم درباره شخصیتی روحانی باشد، من آدمی سیاسی نیستم و انتخاب شخصیت روحانی به این دلیل بود که در ساختار جامعه، اثرگذاری بیشتری دارد. من در این فیلم به درام فکر کردم و به دنبال تعریف شخصیت روحانی، او را مردی تصور کردم که دچار لغزش می‌شود و تلاش می‌کند آن را اصلاح کند.»


شعیبی روز بلوا را یک بخش خبری تلویزیونی نمی داند، وی عدالت را کلید واژه داستان روز بلوا می‌داند و می‌گوید، «باید بلوای درونی در همه ما شکل گیرد تا عدالت را به خودمان بازگردانیم..»
حال او در جشنواره چهلم به سراغ داستان مهاجرت رفته است، به گفته شعیبی«بدون قرار قبلی» روایتگر داستان بازگشت‌ یک هنرمند به کشور پس از سال‌ها دوری است تا ادای دینی باشد به غم غربت هنرمندانی که سال ها در غربت زندگی کرده‌اند.
این فیلم محصول سال ۱۴۰۰ و در ژانر درام و اجتماعی ساخته شده است.
فیلم «بدون قرار قبلی» روایتگر داستان بازگشت‌ یک هنرمند به کشور پس از سال‌ها دوری است تا ادای دینی باشد به غم غربت هنرمندانی که سال ها در غربت زندگی کرده‌اند.
به گفته کارگردان این فیلم، نوشتن فیلمنامه آن حدود ۱۵ سال به طول انجامیده است. بدون قرار قبلی با نگاهی به داستانی از مصطفی مستوراست.
پگاه آهنگرانی به عنوان شخصیت اصلی، مقابل دوربین «بدون قرار قبلی» حاضر شده بود و در کنار او مصطفی زمانی، الهام کردا و صابر ابر به عنوان بازیگران اصلی در این پروژه حضور داشتند.


از دیگر عوامل این فیلم که در آلمان فیلمبرداری شده است می توان به کارگردان: بهروز شعیبی، تهیه کننده: محمود بابایی، مدیر پروژه: علیرضا رضاداد، نویسنده: فرهاد توحیدی، مهدی تراب بیگی، مجری طرح: محمد حسین انصاری، مشاورپروژه: بهزاد هاشمی، مدیر تولید: امیر نشاط، مدیر فیلمبرداری:محمد حدادی، دستیار اول فیلمبردار:احمدرضا گودرزی، تدوین: عطا مهراد، عکاس:امید صالحی، مدیر صدابرداری:عباس رستگارپور، طراح صحنه: کیوان مقدم، طراح لباس:هدی میرزائی، طراح چهره پردازی: فاطمه کمالی، زهرا کمالی، مدیر تدارکات: محمود کریمی، جانشین تولید: کاظم نامنی، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: میلاد فرج الهی، سرپرست گروه کارگردانی و دستیار اول کارگردان: صالح غربی جوان، برنامه ریز: اشکان سپهر، منشی صحنه:غزل رشیدی، مشاور تهیه کننده: ایزدمهرآفرین اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار