نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا:

شهیدان ما ره صد ساله را یک شبه پیمودند

تبریز( پانا )- نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا به تاثیر معلمان در طول دفاع مقدس اشاره کرده و آن را یکی از مهم‌ترین دلایل تربیت شهدا برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
شهیدان ما ره صد ساله را یک شبه پیمودند

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحیم نجف‌قلی زاده سرایی در جلسه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و گرامیداشت حماسه نهم دی ماه در محل فرهنگسرای الغدیر ناحیه ۵ تبریز گفت: عشق شهدا موجب جذب مردم به جمع و محفل های شهدایی می‌شود، ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز توسط معلمین و اعضای آموزش و پرورش تربیت شدند که جمع کثیری از آنان زیر ۱۵ سال بودند که برای مبارزه در آن شرایط سختِ ۸ سال دفاع مقدس حاضر گشتند. وی افزود: نقش آفرینی معلمان در دوران دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بود که تعلیمات این معلمان عزیز نیز برگرفته از مکتب امام خمینی ( ره ) است. چنانچه بزرگان نیز می فرمایند《 بسیاری از عرفا بودند که ۸۰ سال در پی عرفان رفتند ولی آن را نیافتند اما شهیدان ما ره صد ساله را یک شبه پیمودند 》.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا ادامه داد: در عملیات والفجر ۸ دانش آموزان همه را متعجب ساختند، سرویس‌های اطلاعاتی دنیا هیچگاه تصور نمی کردند فرزندان این سرزمین بتوانند از اروندرود عبور کنند اما این اتفاق افتاد، اگر پیام دفاع مقدس را دریافت کنیم هر ناممکنی ممکن می شود.

وی افزود: فرماندهان انقلاب از جمله شهید سردار سلیمانی و شهید آقا مهدی باکری همواره نیروی معتقد تربیت کردند، این یادواره ها بسیار مهم هستند و باید از آنها پیام دریافت کنیم. هرگاه که شیپور جنگ نواخته می شود مردان میدان شناخته می شوند.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: اگر فرماندهانی چون شهید سردار سلیمانی نبودند خدا می داند که چه بلایی بر سر ملت ما می‌آمد؛ دوران دفاع مقدس طلایی ترین دوران تغییر و تحول است در این دوران انسان‌هایی تربیت شدند که دفاع از اسلام را به گونه‌ای دیگر جلوه دادند.

همچنین در ادامه این جلسه مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز در گفت: آموزش و پرورش با هماهنگی بین نهادی توانسته اهداف خود را پیش ببرد و در این امر ارگان های مختلف از جمله سپاه پاسداران همواره همراه و یاریگر ما بوده‌اند.

زینب علمدار افزود: در جلسه یادواره شهدا اهداف بزرگی مورد بررسی قرار می‌گیرند چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده شهید سلیمانی فرمودند《شهید سلیمانی یک مکتب شد 》 بنابراین اهداف این جلسات و اهداف مکتب حاج قاسم همسو و در جهت تعلیم و تربیت هستند؛ این مکتب عبارت است از صدق و اخلاص که این دو کلمه گوش آشنا معلمان می‌باشد این کلمات نماد و نشان دهنده مکتب سردار شهید سلیمانی است. در حقیقت این ۲ عنوان عامل اصلی حرکات با برکت شهید سلیمانی هستند ما معلمان نیز اگر این ۲ واژه را سرلوحه کار خود قرار دهیم می‌توانیم فرزندانی در جهت مکتب حاج قاسم تربیت کنیم.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تعلم ادامه داد: سردار سلیمانی ملی‌ترین و امتی‌ترین چهره شدند. از بعد ملی می‌توان به جریان حضور ده ها میلیون نفر و پخش این مراسم از رسانه های مختلف اشاره کرد، همچنین پس از شهادت ایشان همواره در جامعه اسلامی نام پرشکوهشان درخشیده است چراکه مکتب ایشان مکتبی فاطمی، ولایی و انقلابی است و همین امر موجب پایداری هرچه بیشتر این مکتب گشته است و ما معلمان نیز با بهره گیری از این مکتب بتوانیم فرزندانی فاطمی، ولایی و انقلابی را تربیت و تعلیم دهیم.

وی اظهار داشت: ۳ رویداد مهم ایام سوگواری ام‌ابیها حضرت فاطمه( س )، سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و حماسه عظیم ۹ دی همگی از بحث های ولایت هستند؛ هدف از برگزاری یادواره شهدا انتقال پیام آنها است در واقع با برگزاری این چنین جلساتی می‌خواهیم پیام شهدا را به آینده سازان این مرز و بوم ارجاع دهیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم که دانش آموزان در راه ولایت قدم گذاشته و با بهره گیری از مکتب سردار سلیمانی که خود تربیت دیده مکتب حضرت امام رضوان الله علیه بودند بتوانند در آینده سازی انقلابی و ولایی ایران اسلامی نقش داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار