رئیس شورای شهر تهران:‌ بساط اتوبوس خوابی جمع می‌شود

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت با شهردار صحبت شد و قرار شد شنبه یا یکشنبه بساط اتوبوس‌های ویژه بی‌خانمان‌ها را جمع کنند که چنین چیزی انشالله نباشد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شورای شهر تهران:‌ بساط اتوبوس خوابی جمع می‌شود

ناصر امانی در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به سخنان معاون شهردار تهران درخصوص توضیحات شهرداری درخصوص اتوبوس خوابی گفت: معاون شهردار که در جلسه شورا حضور پیدا کردند درباره بحث بی.آر.تی خوابی و اتوبوس خوابی توضیح دادند و اعضای کمیسیون فرهنگی شب گذشته بررسی کردند و متوجه شدند شهرداری از روی خیرخواهی و برای پناه دادن به عده ای که یا برای مداوا یا اقدامات اداری به تهران می‌آیند است.

وی ادامه داد: این نیز از مشکلاتی است که پایتخت بودن برای تهران ایجاد کرده و تا وقتی تمرکزگرایی در شهر تهران داشته باشیم و همه مردم از کشور برای کوچکترین کار به تهران مراجعه کنند ادامه خواهد یافت. شهرداری تهران به این دلیل که عده‌ای در مسیرهای اصلی می‌خوابیدند و نگران یخ‌زدگی این افراد بوده چند اتوبوس مخصوص این کار راه‌اندازی کرده تا کسانی که به گرمخانه‌ها مراجعه نمی‌کنند در این اتوبوس‌ها مستقر شوند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نیت این اقدام خوب بوده اما انعکاس بیرونی خیلی بدی داشته است، گفت: تمام شبکه‌های خارجی موج عظیمی از تخریب و دروغ به این موضوع اضافه کردند و نثار جمهوری اسلامی و کشور کردند. شما آقای چمران نیز اعتراض کردید که چرا این کار را کردند.

امانی گفت: ظاهر این اتوبوس‌ها نیز خوب نیست و شکل بدی دارد و پیشنهادم این است که این کار جمع شود و اگر قرار است کاری کند از همان سوله‌های مدیریت بحران استفاده و این عزیزان را سوار کند و به این مکان‌ها منتقل کند نه اینکه تا صبح در اتوبوس بمانند.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در واکنش به صحبت‌های امانی گفت: بله فضای عمومی تبلیغاتی که به وجود آوردند به ویژه رسانه‌های خارجی که یادشان رفته چرا که در فضای مجازی فیلمی از پاریس گذاشتند که چگونه زباله گردها می‌چرخند و خودمان هم در شهرهای بزرگ آمریکا زیاد دیدیم که چگونه افراد بی‌خانمان زیر پل‌ها سر می‌کنند چشمان خود را روی این موارد می‌بندد.

چمران گفت: حالا چند اتوبوس در تهران گذاشتند که ما هم موافق این کار نبودیم چرا که اتوبوس جای استراحت نیست. فیلمی هم نشان داد که درخواست کردند بخاری اتوبوس را روشن کنند و می‌گوید بخاری کار نمی‌کند و گفتند به شما پتو می‌دهیم. اصلا اینگونه نیست که یک نفر سوار شود و مسیر را طی کند و بخواهد پول بدهد و این کار را انجام دهد. نه عده‌ای که واقعا درمانده هستند و در گرمخانه‌ها به دلیل شرایط خاص آن نمی‌خواهند حاضر شوند و جایی هم ندارند یا اصلا حال آن را ندارند که به گرمخانه بروند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: خاطرتان است که در دوره گذشته آنها را به زور سوار اتوبوس می‌کردند و بخاطر سرما مجبور بودند آنها را به زور به گرمخانه ببرند تا گرم بمانند و این را از سر انسانیت انجام دادند. با آقای زاکانی صحبت کردم و فکر می‌کنم شنبه یا یکشنبه این بساط را جمع کنند که چنین چیزی انشالله نباشد و اگر هم بخواهد باشد در گرمخانه و نظایر آنها انجام شود. ما می‌دانیم هر کاری کنیم از آن کار ما برداشت‌های دیگری می‌کنند و تبلیغات جهانی علیه ما است و باید مواظب باشیم چرا که زیر ذره بین رسانه‌های داخلی و بیگانه هستیم.

وی ادامه داد: قرار است اتوبوس خوابی را جمع کنند. البته گرمخانه‌ها هستند و جا و فضا دارند و کسانی هم که برای درمان به بیمارستان‌ها آمده آمد برای آنها جا تهیه کردند. البته این یک کار خیر است و به گونه ای که حتما باید این کار انجام بشود نیست و انشاالله به کسانی که درمانده هستند و جا ندارند کمک شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار