همه جهان به نام حضرت زهرا (س) گره خورده است

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت نقش اهل بیت(ع)، در نبرد حق علیه باطل گفت نام حضرت زهرا (س) بر پیشانی انقلاب اسلامی نشسته است.

کد مطلب: ۱۲۴۴۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
همه جهان به نام حضرت زهرا (س) گره خورده است

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در مراسم سوگواره شعر فاطمی «محبوبه خدا» که شنبه شب در تالار وحدت برگزار شد، با اشاره با این که میان انقلاب اسلامی و نام حضرت فاطمه زهرا(س) با هم گره خورده است گفت: نام صدیقه طاهره بر تارک این انقلاب نشسته است.

وی ادامه داد: همیشه گفته ام که این انقلاب فاطمی الحدوث و حسینی البقاست، چون در دوران فاطمیه سال ۱۳۵۷ اوج گرفت و در کربلای ۴ هم که در این روزها به سالگرد آن نزدیک هستیم، شهدا با توسل به نام ایشان به شهادت رسیدند.

اسماعیلی ادامه داد: همه جهان به نام حضرت زهرا(س) گره خورده است، بانویی که بهانه خلقت و بهانه حفظ دنیاست و این فرصتی برای ماست که نام فاطمه زهرا(س) بر انقلاب ما نشسته است.

وزیر فرهنگ از افتتاح دبیرخانه شعر آیینی خبر داد و گفت: این دبیرخانه را به زودی با حضور محمد علی مجاهدی شاعر و مدیحه‌سرا راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی با گرامی داشتن یاد و خاطره شهید سلیمانی گفت: ایشان هم افتخارش این بود که به نام اهل بیت به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) تلاش و جهاد می‌کرد.

اسماعیلی، با خواندن شعری از آیت‏ الله شیخ محمدحسین غروی اصفهانی، مشهور به کمپانی صحبت خود را به پایان برد.

در بخشی از این برنامه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از محمدعلی مجاهدی، شاعر و مرثیه سرا، به پاس سال‌های فعالیتش تقدیر کرد و محمدرضا طاهری نیز همزمان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد به مرثیه‌خوانی پرداخت.

در سیزدهمین سوگواره شعر فاطمی، محمدعلی مجاهدی، سیدمحمدجواد شرافت، محسن ناصحی، محسن عرب‌خالقی، رضا خورشیدی، محمد غفاری و سیدحمیدرضا برقعی اشعار خود را در وصف فاطمه زهرا(س) سرودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار