استاندار گیلان: سواد یکی از شاخص‌های مهم بین‌المللی در رتبه‌بندی کشورها محسوب می‌شود

رشت (پانا) - استاندار گیلان گفت برای باسوادکردن افراد باقیمانده، همه دستگاه‌ها و نهادها باید با آموزش و پرورش همراه باشند.

کد مطلب: ۱۲۴۳۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار گیلان: سواد یکی از شاخص‌های مهم بین‌المللی در رتبه‌بندی کشورها محسوب می‌شود

به گزارش کارشناس ترویج سوادآموزی، اسدالله عباسی استاندار و رییس شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، ضمن گرامیداشت 9 دی افزود: مردم گیلان با بینش و بصیرت سیاسی و اجتماعی خود یک روز جلوتر از سایر نقاط کشور بار دیگر خلق حماسه کردند و با ولایت خود تجدید میثاق کردند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، 7 دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال 1358 را تبریک گفت و تصریح کرد: سواد به عنوان یک شاخص مهم و با اهمیت در سطح بین المللی است و حتی وجود یک بی سواد، تاثیر منفی در جایگاه کشورها خواهد گذاشت.

عباسی ضمن اشاره به سبقه درخشان مردم گیلان در عرصه فرهنگ و علم تاکید کرد: برای اندک افراد باقیمانده نیاز به همت همه دستگاه ها و حتی مردم استان در شناسایی بی سوادان و دعوت آنان به آموزش سواد است؛ همانطور که در طرح واکسیناسیون کرونا همگان احساس نیاز و مشارکت فعال داشتند؛ این احساس نیاز باید درباره امر خطیر سواد نیز برای افراد بی سواد صورت پذیرد.

رحمتی مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته سوادآموزی گفت: در طول سه سال گذشته با حمایت اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی و تلاش بی وقفه فعالان این عرصه، معاونت سوادآموزی استان در ارزیابی های سالانه کشوری موفق به کسب رتبه های برتر شده است.

وی در خصوص جمعیت باسوادی استان گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته بر مبنای سرشماری سال 1395، میزان باسوادی جمعیت استان در گروه سنی هدف (49-10 سال) 98/4 درصد اعلام شده و گیلان جز استان های برتر است.

وی از برنامه های اصلی حوزه سوادآموزی، به اجرای طرح پالایش اسمی بی سوادان اشاره کرد که با مشارکت فرمانداری ها، ادارات ثبت احوال و پست در حال اجرا است.

محمدی معاون سوادآموزی استان نیز ضمن ارائه گزارش از روند برنامه های در حال اجرا، یکی از مهم ترین چالش های پیش رو در این حوزه را بی میلی و عدم انگیزه در افراد بی سواد برای حضور در کلاس های درس دانست و ابراز امیدواری نمود که حمایت اعضای شورا با اختصاص بسته های تشویقی برای سوادآموزان از سوی دستگاه ها و نهادها صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار