توزیع 2 هزار بسته بهداشتی توسط موسسه مهرگیتی در بین دانش‌آموزان دختر شهرستان‌های تهران

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، در آیین توزیع 2 هزار بسته بهداشتی توسط موسسه خیریه مهرگیتی در بین دانش آموزان دختر شهرستان‌های استان تهران، یکی از مهمترین طرح‌هایی که در حوزه بانوان پیش‌بینی شده است را صندوق حمایت از بانوان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۳۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
توزیع 2 هزار بسته بهداشتی توسط موسسه مهرگیتی در بین دانش‌آموزان دختر شهرستان‌های تهران

سید مجتبی هاشمی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با حضور در موسسه مهرگیتی و شرکت در جلسه کارشناسان و رابطین امور بانوان مناطق ۲۱‌ گانه شهرستان‌های تهران، ضمن اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگیان خیر در امر مدرسه‌سازی، بیان کرد: پذیرش فرهنگیان به عنوان خیر در جامعه، جایگاه ویژه‌ای دارد و لازم است اقدامات مثبت فرهنگیان در جامعه به نمایش گذاشته شود، در دو سال گذشته، فرهنگیان در حوزه آموزش و پرورش مجازی، زحمات بسیاری را متحمل شدند اما به اندازه شأن و منزلت آن‌ها، رسانه‌ای نشد.

هاشمی با اشاره به این‌که آموزش سبک زندگی به دختران و مادران آینده بهترین دستاورد اقدام سازنده توزیع 2 هزار بسته بهداشتی در میان گروه هدف دانش‌آموزان دختر پایه ششم ابتدایی و هفتم متوسطه اول است؛ ادامه داد: با توجه به اینکه خانم زهرا گیتی نژاد موسس این موسسه، خود یکی از فرهنگیان عضو جامعه آموزش و پرورش هستند ما باید مروج این باشیم که یک معلم با عزم و اراده در کنار گذران زندگی خود و خانواده، یک الگوی موفق خیری در سطح کشور است.

هاشمی در مورد کمبودهای فضای فیزیکی افزود: در استانی هستیم که با سطح اقتصادی پایین دانش‌آموزان، کمبود فضای مدارس و گرفتاری‌های دیگر روبه رو است و باید با مراجعه به خیرین، ترسیم نیازها و توجیه آن‌ها، دانش‌آموزان را حمایت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران با اشاره به متوسط فضای فیزیکی هر دانش‌آموز در این استان نسبت به متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور گفت: لازم است برای افزایش سرانه دانش‌آموزان و دسترسی به امکانات حداقلی، کوشش همگانی انجام شود و همه در جهت ارتقای شاخص‌های استان و شناسایی نیازمندی‌های اصلی، تلاش کنیم.

هاشمی، در مورد مقدمات فراهم‌شده در زمینه دفتر جهادی مدرسه‌سازی استان صحبت کرد و گفت: وظیفه اصلی این دفتر، تحلیل آمار و ارقام نیازهای مناطق و سوق منابع موجود و حمایت خیرین به مناطق محروم و نیازمند است، هر چند خیرین ما فهیم و صاحب سبک هستند و با عقل معیشتی بالایی که دارند، مناطق نیازمند را حمایت می‌کنند.

وی از برنامه‌ریزی جهت تاسیس صندوق حمایت بانوان خبر داد و خاطرنشان کرد: این موضوع به عنوان ایده در استان مطرح شده و امیدواریم بتوانیم با جذب کمک خیرین، شرایط حمایت از دختران و زنان را بصورت مداوم فراهم کنیم.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار