عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با پانا خبر داد:

پیش‌بینی جذب 600 هزار نیرو در آموزش و پرورش برای سال آینده

بخشنامه تعارض منافع باید در تمام سطوح مدنظر قرار بگیرد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت برخی از حوزه‌های علمیه پایان‌نامه‌های مفیدی دارند که باید از آن‌ها استفاده کرد در غیر این صورت تأمین ۲۲۰ هزار نیرو به این سادگی امکانپذیر نیست؛ با اجرای رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار نفر دیگر نیز به این تعداد اضافه می‌شود و سال آینده نیز همین رقم را پیش‌بینی کردند که باید در مجموع 600 هزار نیرو برای سال آینده جذب شوند.

کد مطلب: ۱۲۴۳۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی جذب 600 هزار نیرو در آموزش و پرورش برای سال آینده

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با پانا درخصوص موضوع تعارض منافع در آموزش و پرورش، اظهار کرد: «مفهوم تعارض منافع روشن است درخصوص افرادی که در سطوح مدیریت فعالیت دارند، در اینکه در مقام سیاستگذاری و اجرا درست عمل کنند و مصلحت و نیازهای سیستم را در نظر بگیرند، باید از هرگونه منافع شخصی به دور باشند که یکی از آن‌ها داشتن پست‌های اجرایی است، چه خود فرد چه نزدیکان شخص؛ متأسفانه در برخی از مجموعه‌ها نزدیکان مدیران با آن دستگاه قرارداد نداشتند.»

وی افزود: «آموزش و پرورش حساس‌ترین و مهمترین وزارتخانه است و ما در آموزش و پرورش نیروی انسانی که زیرساخت‌های کشور است را تامین می‌کنیم. اگر یک مدیر منافع شخصی خود را در نظر بگیرد، طبیعتاً‌ آنطور که باید و شاید به سیاستگذاری و اجرا دل نخواهد داد و ممکن است منافع خود را در نظر بگیرد که شاید به ضرر سیستم باشد.»

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: «بخشنامه تعارض منافع در دوره گذشته برای معاونان آموزش و پرورش اجرا شد اما باید در تمام سطوح انجام بگیرد حتی در استان‌ها نیز این موضوع باید مدنظر باشد.»

وی درخصوص ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش نیز گفت: «با توجه به اینکه تأکید مقام معظم رهبری نیز این بود که حتماً نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهیدرجایی وارد شود، افرادی که از روش‌های دیگر جذب می‌شوند حتما باید دوره‌های این دانشگاه‌ها را سپری کنند در غیر این صورت مشکلاتی را در آینده خواهیم داشت.»

نماینده همدان در مجلس خاطرنشان کرد: «ما باید سیاست‌هایی را در نظر بگیریم که از مسیرهای دیگر هم نیرو جذب کنیم. امروز مدارس امین را داریم و یکسری از مدارس نیز تحت برنامه هستند؛ به نظر من باید این مدارس را توسعه دهیم زیرا نیروهای علمی و کارآمد در آنجا هستند. برخی از حوزه‌های علمیه پایان‌نامه‌های مفیدی دارند که باید آن‌ها را پای کار بیاوریم. در غیر این صورت تأمین ۲۲۰ هزار نیرو به این سادگی امکانپذیر نیست؛ با اجرای رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار نفر دیگر نیز به این تعداد اضافه می‌شود و سال آینده نیز همین رقم را پیش‌بینی کردند که باید در مجموع 600 هزار نیرو برای سال آینده جذب شوند. قرار است دانشگاه فرهنگیان ۵۰ هزار نیرو را نیز تحویل آموزش و پرورش دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار