سامانه تلفنی ملی (١۵٧٠ ) افتتاح شد

تهران(پانا) - سامانه تلفنی فوریت های روانی اجتماعی دانش‌آموزان، اولیاء و فرهنگیان (١۵٧٠) در راستای ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان،‌ اولیا و فرهنگیان صبح امروز در مجموعه مشاوره توحید افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
سامانه تلفنی ملی (١۵٧٠ ) افتتاح شد

خط ١۵٧٠ در راستای ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان صبح امروز با حضور مسعود شکوهی؛ مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت از آسیب های اجتماعی، عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و روسای اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهر تهران افتتاح شد.

در این مراسم که به صورت مجازی نیز میزبان روسای مناطق و مشاوران بود، فولادوند؛‌ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: به کمک خداوند و تلاش در حوزه پرورشی و همکاری حوزه وزارت آموزش و پرورش امروز شاد افتتاحیه سامانه تلفنی ١۵٧٠ هستیم که نیاز روز جامعه است.
وی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه هنوز حضور در مراکز مشاوره فرهنگ سازی و نهادینه نشده راه اندازی این خط را عامل موثری در رفع بخشی از مشکلات این زمینه برشمرد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: آن چیزی که مهم است بررسی نیاز روز جامعه هدف است باید از راهکارهای گذشته فاصله بگیریم و با توجه به زیست بوم جدید که نقش هایمان را تا حدی تغییر داده، باید با توجه به این شرایط جدید نیازهای روز را تشخیص دهیم و با آسیب های نوپدید به شیوه های جدید مواجه شویم و اقدامات درست انجام دهیم تا با این کار جامعه در برابر آسیب ها ایمن شود.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون فصل امتحانات را داریم که بعد از دو سال غیرحضوری بودن مدارس، تا حدی اضطراب و نگرانی ایجاد شده و پاسخ دادن به این سوالات دانش آموزان و خانواده ها از وظایف این مقطع ماست.
وی در پایان ضمن تقدیر از مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره گفت: این اتفاق نتیجه زحمات و حمایت های همه همکاران است و بیشترین مشغولیت ها در دوران کرونا بر دوش معاونت پرورشی بوده است.

سپس سیده بتول موسوی؛ مدیر مجموعه مشاوره توحید گفت: حمایت های بی دریغ مسئولین باعث بازسازی مرکز شد و یکی از فعالیت های مهم ما در این مجموعه تحلیل آزمون های سلامت روان دانش آموزان بود که نقشه راهی بود در زمینه فعالیت های مشاوره ای و مراقبتی مرکز.
وی ادامه داد: شهر تهران و مرکز توحید به عنوان دبیرخانه طرح نماد انتخاب شد و ٢٠ مرکز مشاوره در سطح تهران داریم که به مشکلات دانش آموزان و خانواده ها رسیدگی می کنند.
وی هدف از طرح نظام مراقبت اجتماعی را پیشگیری از آسیب ها عنوان کرد و ابزار ویژه آن را سامانه تلفنی ١۵٧٠ دانست که متناسب با نیاز مشاوره ای و مراقبتی مورد نیاز دانش آموزان اقدامات لازم را انجام می دهد و در صورت نیاز موارد را به ارگان های مرتبط ارجاع می دهد.

در ادامه، مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت از آسیب های اجتماعی گفت: سامانه ملی مشاوره ای دانش آموزان ١۵٧٠ یکی از بخش های کلان برنامه نماد است که با همت همه همکاران و علاقه مندان این حوزه در حال انجام است.
وی نماد را یکی از طرح های محوری آموزش و پرورش خواند که نقشه راهی است در زمینه سلامت روان حوزه دانش آموزی و فرهنگیان.
شکوهی افزود: خوشبختانه در این چندسال که این برنامه به صورت پایلوت در ٣۵ نقطه کشور انجام شد کمترین نقص را داشتیم و همه فرآیند نماد در حال تکمیل است در این مدت از تعداد ۶۵٨٧ مدرسه به ٢٠ هزار پوشش طرح نماد ارتقا پیدا کردیم و از ١ میلیون نفر دانش آموز در سال قبل،‌ امروز به حدود پنج میلیون دانش آموز تحت پوشش طرح نماد هستند که حدود یک سوم جمعیت دانش آموزی است.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت از آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: مطوئن هستیم با برنامه ریزی و تجربیات به دست آمده در سال های قبل، طرح نماد یک طرح موثر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است. چنانچه بعد از اجرای این طرح در حوزه مواد مخدر شاهد اتفاقات خوبی بودیم.
وی ضمن تقدیر از زحمات همکاران گفت: سامانه تلفنی پاسخگویی آنلاین کار دشواری است که نیازمند پشتیبانی های فنی و تخصصی است و اکنون نیروهای فعالی در تمام استان ها هستند که آموزش مشاوره تلفنی دیده اند و در این زمینه از ظرفیت های وزارت بهداشت و بهزیستی بسیار استفاده شد و نیروی متخصص آموزش دیده مشغول فعالیت در این سامانه هستند که امیدواریم هر روز ظرفیت ارزشمند سامانه ١۵٧٠ تکمیل شود.
همچنین لازم به ذکر است شورای اجتماعی کشور تصویب کرد که این خط چهار رقمی به سه رقمی تبدیل شود.
شکوهی در پایان با اشاره به اینکه شهر تهران پیشانی همه فعالیت های وزارت آموزش و پرورش در حوزه ستادی است، بابت همه همکاری ها و تلاش های همکاران اداره کل اموزش و پرورش شهر تهران تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار