در جلسه شورای سوادآموزی منطقه ۴ مطرح شد:

باسواد شدن باعث تحول در زندگی فردی و اجتماعی می‌شود

تهران (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به رسالت عام در قبال بی‌سوادی، همه جامعه را در قبال رفع بی‌سوادی مسئول دانست، چرا که باسواد شدن باعث تحول در زندگی فردی و اجتماعی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۲۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
باسواد شدن باعث تحول در زندگی فردی و اجتماعی می‌شود

جلسه شورای سوادآموزی با حضور میررضا شفیع پور؛ معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران، محمدحسین لونی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 و اعضای شورای معاونین برگزار شد.

لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 همکاری همه مجموعه ها را در به ثمر نشستن نتایج و رفع معضل بی سوادی موثر دانست و گفت: سوادآموزی یکی از ابزارهای اصلی برای تغییر نقش و دگرگونی‌های اجتماعی در افراد کم سواد است.

وی با اشاره به تاریخچه تشکیل نهضت سواد آموزی گفت: هفتم دی ماه سال 1358، امام خمینی فرمانی مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی صادر کردند که از جمله کارهای مدبّرانه و حکیمانه ایشان بود و آثار و نتایج فراوانی به همراه داشت. تشکیل نهضت سوادآموزی نیز مانند خیلی از نهادها و ارگان‌های کشور از ثمرات انقلاب اسلامی است که تحولی بزرگ در کشور ما پدید آورد و هر نوع جهل و بی سوادی را محکوم می داند و همگان را به فراگرفتن دانش امر می کند.

میررضا شفیع پور؛ معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران در این جلسه با اشاره به رسالت عام در قبال بی سوادی گفت: همه جامعه در قبال بی سوادی مسئول هستند و همه دستگاه‌ها و افراد باید کمک کنند که چهره بی سوادی از جامعه رخ ببندد و آموزش و پرورش علاوه بر سهیم بودن در رسالت عام، رسالتی خاص دارد که همانا باسواد کردن افراد جامعه است، فارغ از اینکه سن و سال آنها به چه میزان است.

وی در ادامه گفت: باسواد شدن هر فرد پایه انقلاب و تحول زندگی خواهد بود.خانواده، عنصر کلیدی در باسوادی و باثباتی جامعه است. به عنوان مثال وقتی پدر و مادر تحصیل کرده باشند، دانش‌آموزان هم با الگوبرداری از والدین خود به سمت علم و تحصیل و سواد بالاتر پیش خواهند رفت و در این مسیر به غیر از خانواده همه ارگانها، نهادها و ادارات باید بسیج شوند تا بتوانیم دست در دست هم به سمت جامعه باسواد پیش رویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار