انتقاد سفیر ایران از رفتار دوگانه غرب در مذاکرات

تهران (پانا) - سفیر ایران در انگلستان از سیاست کشور‌های غربی در مذاکرات رفع تحریم‌ها انتقاد کرد و نوشت برای مذاکره کردن التماس می‌کنند و وقتی سر میز مذاکره می‌نشینیم تازه توقعات عجیب و غریب خود را ابراز می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۴۱۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد سفیر ایران از رفتار دوگانه غرب در مذاکرات

محسن بهاروند، سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان با انتقاد از سیاست کشور‌های غربی در مذاکرات در اینستاگرام خود نوشت: «آن‌ها برای انجام مذاکره رفتار التماس‌گونه در پیش می‌گیرند، اما هنگامیکه بر سر میز مذاکره می‌نشینیم توقعات عجیب و غریب مطرح می‌کنند. بیشتر رسانه‌های نام آشنا در عرصه جهانی نیز آن‌ها را در این بازی غیر منصفانه همراهی می‌کنند.

کشور‌های غربی در مذاکرات هسته‌ای یک سیاست تهاجمی رسانه‌ای غیردوستانه در پیش گرفته‌اند که سرشار از پیشداوری، تهدید، بزرگنمایی و مقصرسازی علیه ایران است. البته این شیوه آن‌ها در تعاملات با کشور‌های غیر خودشان است. وقتی با آن‌ها مذاکره نمی‌کنیم همه ابزار‌های خود را به کار می‌برند و ریاکارانه خود را طرفدار گفتگو و تعامل نشان می‌دهند. آن‌ها پیش از رضایت ما به انجام مذاکره صبورانه با بسیاری از شرایط کنار آمده و حتی رفتاری التماس گونه در پیش می‌گیرند. وقتی از هر طرف این تقاضای بظاهر زیبا را طرح کرده و واسطه‌ها می‌فرستند و ما بر سر میز مذاکره می‌نشینیم تازه توقعات عجیب غریب خود را ابراز می‌کنند، حقی برای طرف مقابل قائل نشده و موضع تهاجمی و تندروانه در پیش می‌گیرند بطوریکه هر مذاکره کننده‌ای با هر خاستگاه سیاسی را از رویکرد سازنده و مثبت اندیشانه پشیمان می‌کنند.

اکثر رسانه‌های بزرگ و نام‌های آشنای جهانی در جریان اصلی رسانه‌های بین المللی عمدا آن‌ها را در این بازی غیر منصفانه همراهی می‌کنند و آنقدر سخنان جانبدارانه خود را تکرار می‌کنند که حتی ممکن است سیاستمداران و دیپلمات‌های کهنه کار ما را هم گمراه کنند تا آن‌ها نیز بر جبهه خودی فشار وارد کنند.

باید اعتراف کرد آن‌ها مهارت خوبی در این بازی دوگانه و ریاکارانه دارند. ولی زوایای پیدا و پنهان این مانور‌ها و بازی‌های تکراری، پس از سالیان دراز ظلم و فشار سیاسی و اقتصادی بر ملت ایران برای ما روشن است.

بنا نیست کسی از ما مرعوب و دچار انفعال شود یا منافع ملی ایران را فراموش کند. من فکر می‌کنم راه مقابله با این رفتار موذیانه ابتدا مقاومت در مقابل این جنگ روانی و جلوگیری از انفعال در قبال آنهاست و دوم اینکه برای مقابله با این فشار‌ها باید تا جایی که ممکن است شفاف سازی کرد، با مردم صادق بود و مردم را نامحرم ندانست. حتی اگر در کوتاه مدت هم زیانی در اینکار باشد در بلندمدت می‌تواند باعث همبستگی مردم و حمایت آنان از دولت و حاکمیت شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار