آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از اعلام نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان تا آموزش خبرنگاران «پانا»

تهران (پانا) - اعلام نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در شرایط کرونایی و برگزاری دوره تربیت مدرس خبرگزاری پانا از مهم‌ترین خبر هفته گذشته بود.

کد مطلب: ۱۲۴۱۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
از اعلام نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان تا آموزش خبرنگاران «پانا»

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در هفته گذشته طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد امتحانات دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم به شیوه حضوری و براساس آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود و فقط در شرایطی که مدرسه به دلیل شیوع بیماری، در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته باشد به صورت استثنا و با تایید آموزش و پرورش محل، ارزشیابی دانش‌آموزان براساس دستورالعمل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره شیوع بیماری کرونا انجام خواهد شد.

همچنین امتحانات داوطلبان آزاد و آن گروه از دانش‌آموزان پایه دوازدهم که در خرداد و شهریورماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی دروس نشده اند، طبق برنامه اعلامی از دوم دی ماه آغاز و به شیوه حضوری در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود. در این امتحانات از انواع سوالات (تشریحی،کوتاه پاسخ، چهار گزینه ای و...) استفاده شده و نمره منفی ندارند. امتحانات پایه نهم بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثار گران و داوطلبان آزاد نیز هماهنگ استانی، به شیوه حضوری و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی است.

روز دوشنبه نیز خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش پیرامون نحوه برگزاری امتحانات گفت که امتحانات نهایی حضوری پایه دوازدهم در نیمسال اول برای داوطلبان آزاد و آن گروه از دانش‌آموزانی که در خرداد ماه و شهریور ماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی دروس نشده و نتوانسته‌اند فارغ‌التحصیل شوند، برگزار می‌شود. افرادی هم که قصد دارند از طریق امتحان جامع دوره متوسطه اول را طی کنند در امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم که به صورت حضوری برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد. امتحانات برای سایر دانش‌آموزان نیز مطابق آیین‌نامه ارزشیابی تحصیلی نوبت اول در دی ماه با برنامه‌ریزی شورای مدرسه و نظارت مدیر مدرسه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از امروز دوم دی ماه، برگزاری هزار و پنجمین جلسه شورای‌ عالی‌ آموزش ‌و‌ پرورش و تصویب نظام جامع راهنمایی و مشاوره در آموزش ‌و پرورش نیز از اخبار مهم حوزه آموزش و پرورش در هفته گذشته بود.

علاوه بر برگزاری نشست خبری معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی پیرامون تشریح دستاوردهای این سازمان در ۴۲ سال گذشته، در گزارش پیش رو اخبار مرتبط با وضعیت تربیتی و تحصیلی دانش‌آموزان شاهد و دیگر اخبار هفته گذشته آموزش و پرورش را مرور می‌کنیم:

جزئیات بیشتر «رتبه‌بندی» با نوشتن آیین‌نامه اجرایی آن اعلام می‌شود

عباس مقتدایی عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت آنچه که امروز پیرامون رتبه‌بندی معلمان به تصویب رسیده، مواد اصلی برای رتبه‌بندی معلمان است و جزئیات بیشتر هنگامی مشخص خواهد شد که آیین‌نامه اجرایی آن نوشته شود.

معرفی برگزیدگان جشنواره بین‌المللی فیلم رشد

برگزیدگان بخش‌های مختلف پنجاه ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی رشد در هفته گذشته معرفی شدند.

پنجاه و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، رئیس سازمان سینمایی، جمعی از مدیران، معاونین سازمان، مدیران حوزه ستادی، هنرمندان و علاقه‌مندان، عصر روز جمعه ۲۶ آذرماه، در سینما فلسطین به کار خود پایان داد.

اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های مشارکتی با خیّرین مدرسه‌ساز

مهراله رخشانی مهر، معاون وزیر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جریان بازدید از پروژه‌های آموزشی شهرستان‌های اهواز، کارون و باوی از اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های مشارکتی با خیرین مدرسه‌ساز خبر داد.

تصویب نظام جامع راهنمایی و مشاوره در آموزش ‌و پرورش

ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره در نظام آموزش و پرورش با بهره­‌مندی از مشاوران متخصص در مدارس، مراکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی، مراکز اختلال یادگیری و نقش‌آفرینی معلمان و مربیان در قالب ایفای نقش مشاوره‌ای کارکنان و رابطان هسته‌های مشاوره در مدارس، از جایگاه ویژه‌ای در ایجاد جو عاطفی، روانی و اجتماعی مطلوب برای حل مسائل و رفع مشکلات و اختلالات روانشناختی و تحصیلی، طرح‌ریزی مسیر تحصیلی- شغلی، آموزش‌های مهارت­‌های زندگی، توانمندسازی دانش‌آموزان، اولیاء و کارکنان مدرسه ایران، قدمتی بیش از نیم قرن تجربه دارد.

آموزش ۶۰ هزار «دانش‌آموز خبرنگار» تا پایان سال تحصیلی

اسماعیل بحری‌زاده، قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در دوره تربیت مدرس خبرگزاری پانا ضمن ارائه توضیحاتی درباره دوره «تربیت مدرس خبرگزاری پانا» خبر داد که تا پایان سال تحصیلی جاری، ۶۰ هزار «دانش‌آموز خبرنگار» تربیت می‌شوند.

چارچوب اجرایی برنامه‌های سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ آموزش ابتدایی اعلام شد

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با انتشار اطلاعیه‌ای، راهنما و چارچوب اجرایی طرح‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های دفتر آموزش دبستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را اعلام کرد.

برگزاری دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی برای تمامی دانش‌آموزان

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ضمن بیان اینکه سمپاد قصد دارد دیوارهای بین خود و سایر مدارس را برچیند گفت برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی برای استفاده تمامی دانش‌آموزان صورت گرفته است؛ در این راستا تولید دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی در تمامی ١٢ رشته موجود با بهره‌گیری از ظرفیت بهترین اساتید کشوری به زودی آغاز و با هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق صدا و سیما پخش خواهد شد.

بررسی برنامه‌ها‌ی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در کمیسیون آموزش

علیرضا حاجیان‌زاده، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، از تشریح و بررسی برنامه‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

مشارکت ۵ هزار و ۵۰۰ اولیای دانش‌آموزان استثنایی در طرح «مدرسه‌یاری اولیا»

سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت سال گذشته با هدف جلب مشارکت، ۵ هزار و ۵۰۰ اولیای دانش‌آموز استثنایی در طرح مدرسه‌یاری اولیا، ۵۰ درصد معلمان استثنایی در طرح قشر‌بندی حرفه‌ای معلمان و ۲۰ هزار دانش‌آموز استثنایی در برنامه هر دانش‌آموز حداقل یک نقش و یک تشکل مشارکت کردند.

حسینی همچنین در سفر به استان هرمزگان و در دیدار با استاندار این استان از اختصاص ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش‌آموزان محروم استان هرمزگان در سال جاری خبر داد.

تصویب ممنوعیت راه‌اندازی و اداره مدرسه توسط تمام مدیران و مقامات

سعید صالح،‌ مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره ممنوعیت راه‌اندازی و اداره مدرسه توسط مدیران که در کمیسیون آموزش تصویب شده است، توضیحاتی داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار