ضرورت نهادینه کردن ارزش‌های دینی در جامعه

تهران (پانا) - جلسه ستاد عفاف و حجاب آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با محوریت ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و کلیه اعضاء برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت  نهادینه کردن ارزش‌های دینی در جامعه

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این جلسه سید مجتبی هاشمی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در سخنانی با اشاره به اهمیت فرهنگ حجاب و عفاف، تصریح کرد: با توجه به اینکه مخاطبین ما دانش‌آموزان و نسل جوان هستند حتما" باید در حوزه عفاف و حجاب اهتمام جدی داشته باشیم.

وی افزود: امید داریم با برنامه‌ها و کارهای عملیاتی مختلف در زمینه نهادینه‌سازی توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بویژه در دانش‌آموزان و نسل جوان گام برداریم و بتوانیم این ارزش دینی را در جامعه نهادینه نماییم.

هاشمی گفت: الفاظ در طول زمان در راستای ارزش‌ها ممکن است تغییر کند بدون اینکه خدشه‌ای به اصل آن وارد شود و مفاهیمی مثل عفاف و حجاب از اساس یک مفهوم ارزشی اسلامی و انقلابی است و وظیفه ما پاسداشت آن است. ما ملزم هستیم در حوزه روش‌ها نگاه نو و جدیدی را جریان دهیم تا حرکات و فعالیت‌‌ها کامل و منتج به نتیجه شود.

او بیان کرد: حجاب و عفاف باید تبدیل به اعتقاد و باور درونی شود و معلمان و دبیران که الگوهای عملی و رفتاری دانش‌آموزان هستند باید خود در این زمینه نمونه و الگو باشند و در حوزه نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف تلاش مضاعف داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: موضوع حجاب و عفاف باید از یک بحث موضوعی و اداری خارج شود و درونی سازی شده و در نهایت به باوری اعتقادی، عمیق و ماندگار تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار