بزرگراه اردبیل- مشگین‌شهر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل اعلام کرد با اتمام ۱۸ کیلومتر باقی مانده از پروژه بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر پیش‌بینی می‌شود سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
بزرگراه اردبیل- مشگین‌شهر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان در جریان بازدید از جاده اردبیل - مشگین‌شهر اظهار کرد: از ۱۸ کیلومتر این مسیر ۱۵ کیلومتر در مرحله آسفالت لایه اول و دوم است و تنها سه کیلومتر از مسیر باقی مانده که تلاش می‌شود با مساعد بودن شرایط جوی عملیات زیرسازی و آسفالت‌ریزی انجام و این مسیر پرتردد و حادثه‌خیز به مسیر ایمن تبدیل شود.

وی ادامه داد: در سه ماه اخیر قرارگاه خاتم‌الانبیا و مؤسسه عاشورا به عنوان پیمانکار این پروژه در روند اجرایی بزرگراه اردبیل - مشگین‌شهر فعالیت خوبی داشته و با سرعت بیشتری این پروژه در مرحله اجراست.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به فعال بودن ۴۵ تا ۴۶ دستگاه ماشین‌آلات قرارگاه خاتم‌الانبیا در این مسیر اظهار کرد: با احداث ۱۰ دستگاه پل و عملیات آسفالت در ۲ لایه، تکمیل و افتتاح این پروژه در شهریور سال آینده محقق خواهد شد.

حیدری افزود: عمده مشکل در تکمیل این مسیر اجرا نشدن ۱۰ دستگاه پل در این پروژه است که هشت دستگاه پل مربوط به روگذر و زیرگذر بوده و ۲ دستگاه دیگر مربوط به پل دره‌ای است.

وی افزود: پیمانکار این پروژه مطالبات بیشتری از اداره کل راه و شهرسازی دارد و پرداخت نشدن این مطالبات مانع از احداث این پل‌ها شده که امیدواریم با تأمین اعتبار از منابع ملی و سفر رئیس جمهور بتوان پیمانکار را ترغیب و تشویق به تکمیل این ۱۰ دستگاه پل کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: با تکمیل ۱۰ کیلومتر از این مسیر و نصب علایم و گاردریل امکان تردد در ۳ ماه باقی مانده سال فراهم می‌شود و ۶ کیلومتر باقی مانده نیز که در مرحله تعریض است به عنوان عبور موقت راه اندازی می‌شود.

حیدری ادامه داد: از محل ردیف ملی برای پروژه اردبیل - مشگین‌شهر و پارس‌آباد ۳۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده و ۵۴ میلیارد تومان نیز از محل توازن منطقه‌ای قرار است به این پروژه اختصاص پیدا کند.

وی تکمیل همه طرح‌های توسعه بزرگراهی در استان اردبیل را نیازمند تخصیص ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: سالانه در استان اردبیل ۵۰ پروژه بزرگراهی راه اندازی می‌شود.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان گفت: تاکنون نزدیک به ۴۰ هزار نفر در استان اردبیل برای بهره مندی از طرح جهش تولید مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که لیست نهایی آنها تا هفته اول دی ماه اعلام می شود.

حیدری با بیان اینکه متقاضیان فرصت دارند تا پایان آذرماه ثبت نام کنند، افزود: سقف وام جهش تولید مسکن در کلان‌شهرهای بالای یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در استان اردبیل در قالب جهش تولید مسکن ۸۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود که در مرحله اول ساخت ۴ هزار واحد آن آغاز شده است که ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰۰ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت این استان احداث می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: قرار است در قالب طرح جهش تولید سالانه ۲۰ هزار واحد مسکونی و تا ۴ سال آینده ۸۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود که در ابتدای کار ساخت ۴ هزار واحد مسکونی در استان آغاز شده است.

حیدری تشریح کرد: از مجموع ۸۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده برای استان، ۴۷ هزار واحد برای مرکز و ۳۳ هزار واحد نیز برای سایر شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است.

وی فرآیند تولید مسکن را مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: قرار شده کمبود زمین با الحاق مناطقی به شهرهای جدید انجام شده و در کنار آن پرداخت تسهیلات تا ۴۰۰ میلیون تومان نیز پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان افزود: زمین مورد نیاز برای احداث مسکن در شهرستان مشگین‌شهر و بیله سوار تامین نشده و تلاش می شود تا آخر هفته وضعیت زمین مورد نیاز در این ۲ شهرستان هم مشخص شود.

گفتنی است:در قالب طرح جهش تولید مسکن ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته می شود که سهم استان اردبیل از این واحد ها ۸۰ هزار واحد مسکونی تا ۴ سال آینده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار