دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور:

سند تحول بنیادین، منشور اتحاد و انسجام نظام تعلیم و تربیت است

قزوین (پانا) - محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درنشست تبیین برنامه ویژه مدرسه (بوم)گفت سند تحول بنیادین منشور اتحاد و انسجام نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۲۳۹۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین، منشور اتحاد و انسجام نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین؛ محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست تبیین برنامه ویژه مدرسه (بوم) با تاکید بر اینکه مدیران مدارس سرمایه های انسانی دارای منزلت بی نظیر در تمام سطوح در آموزش و پرورش کشور هستند، گفت: امروز معلمان دارای اطلاعات کافی و صاحب آگاهی بسیار خوبی هستند، توجه به زحمت معلمان در اقدامات عظیمی که باعث شد آموزش ها بر روی زمین نماند و همچنین طرح هدایت یکی از این کارهای ارزشمند است و این یک گنج با اهمیت را باید بصورت ویژه مورد تکریم و تقدیر قرار دهیم.

وی گفت: سند تحول بنیادین منشور اتحاد و انسجام نظام تعلیم و تربیت است، که تهیه این سند به عنوان اثر جاودان علمی، هنری، فرهنگی و دینی در آموزش و پرورش به عنوان یک سند فاخر در کشور معرفی شده و مورد تایید مقام معظم رهبری است.

امانی طهرانی اجرای سند تحول بنیادین را مقوله مدیریتی و اجرایی بیان کرد که راهکارهای متنوعی در آن برای اجرا ذکر شده است.

وی سپس افزود: یکی از اضلاع، اجرای سند بصورت واقعی در تمام ارکان مدرسه است.

امانی تصریح کرد :در سند تحول مدرسه که در افق 1404 به آن اشاره شده است، نباید به مدرسه به عنوان یک پروژه نگاه کرد، در لایه های مختلف آن به ادبیات، زبان ها، تنوع قومیتی و محلی در شیوه تدریس مجاز شناخته شده است.

وی با بیان اینکه مدارس باید در اجرا سبک مخصوص خود را داشته باشند گفت: در برنامه درسی سطح مدرسه آنچه که مدرسه را در سبک خود ممتاز معرفی می کند از ارزش بالایی برخوردار است. مدرسه ای قدرت پیدا می کند که در مقام تولید محتوا ایستاده باشد. آن وقت است که کلید رشد مدرسه را در اختیار دارد.

امانی طهرانی با تاکید بر اینکه باید سوژه های نو و خلاقانه شناسایی شود، گفت: پیرامون مسائلی همچون جغرافیا، صنعت و فرهنگ هر منطقه می توان موضوعاتی در ساحت های مختلف تربیتی یافت که زمینه ساز هر کدام از ساحت های تربیتی می تواند باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مهارت یابی میدانی از در دیگر انواع دریافت مهارت ها را مهم بیان کرد و گفت: در مقوله میدانی باید پا را از محیط مدرسه به بیرون گذاشت، زیرا هر آنچه در بیرون مدرسه با طراحی آموزشی بتوان بدست آورد، قابل فراگرفتن و دریافت عمیق در طرح بوم است.

وی با اشاره به اینکه عرصه بوم بسیار گسترده است و مدارس تجربیات خوب بوم را با هم به اشتراک بگذارند، گفت: مهم ترین و اساسی ترین موضوع در ارزشیابی بوم ارائه خود دانش آموزان است، بنابراین ارائه های خلاقانه موجبات رشد همه جانبه را فراهم می سازد، در محیط مدرسه با اجرای صحیح طرح بوم در زمینه های مختلف دانش آموزان رشد خواهند یافت. زیرا بوم عرصه خودنمایی را فراهم می کند. خودنمایی که منجر به خودباوری می شود. قدمت تاریخ، بودن اولین ها در سطح کشور و مفاخر استان قزوین ایجاب می کند به اجرای دقیق بوم با حساسیت عمل شود. باشدکه از این فرصت بدست آمده استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار